シラバス参照

科目コード/科目名
(Course Code / Course Title)
自動またはその他/研究指導演習2A
(Seminar 2A) 
テーマ/サブタイトル等
(Theme / Subtitle)
担当者 (Instructor) 石川 淳(ISHIKAWA JUN) 
時間割 (Class Schedule) 春学期他 (Spring Others)    
単位 (Credit) 2単位(2 Credits) 
科目ナンバリング
(Course Number)
MBU6610 
使用言語
(Language)
日本語
(Japanese) 
備考 (Notes)  
テキスト用コード (Text Code) KM503 



授業の
目標
Course
Objectives
2年目に入り、論文執筆に向け、研究テーマの明確化、章構成の確定、データ等の収集、分析を通じて、論文の本文の作成を進めていく。 
Entering the second year, continue writing the thesis body by clarifying the research theme, determining chapter organization, collecting data and performing analysis for thesis writing. 
授業の
内容
Course
Contents
1年間の多数の先行研究や研究対象に対する実態の理解の上に、研究テーマおよび論点を明確化しつつ、各章構成を確定した上で、先行研究、必要なデータや論拠を収集、整理しながら、文章化を進めていく。なおビジネスケースについては、ケース本文とティーチングノートそれぞれの作成に向けて、その教育の効果や方法、その詳細内内容について検討と文章化を進める。そのために学生による進捗報告とそれに対する指導教授の指導に加え、他の教員や学生とのディスカションなどを通じて、個々の研究を段階的に進めていく。春学期終了前には中間報告会があるので、1年半の成果をまとめて報告し、それに対するコメントを踏まえて、夏休みおよび秋学期での論文作成に向けて課題を明確にし、論文執筆に向けてのスケジュールを決定する。 
After understanding the actual condition for a great number of previous research and research subjects over the course of a year, while clarifying the research theme and points in question, after establishing the organization of each chapter, students continue with the writing process while collecting and organizing previous research, necessary data and arguments. For business cases, to prepare the case text and teaching notes, students examine the effectiveness and results of the education and their detailed contents and continue writing. To this end, in addition to the student’s progress report and guidance from the guidance professor, individual research gradually continues through discussions with other teaching staff and students. Because there is an interim report meeting before the end of the spring semester, the results of the year and a half are collected and reported together, and based on the comments on it, students clarify the challenges for thesis creation in the summer and fall semesters and determine the schedule for thesis writing. 
授業計画
Course
Schedule
1. オリエンテーション 
2. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No1 
3. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No2 
4. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No3 
5. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No4 
6. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No5 
7. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No6 
8. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No7 
9. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No8 
10. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No9 
11. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No10 
12. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No11 
13. 個々の学生への研究指導(学生による報告とディスカション) No12 
14. まとめ 
授業時間外
(予習・復習
等)の学習
Study
Required
Outside
of Class
各指導教員の指示に従う。 
成績評価
方法・基準
Evaluation
種類(Kind) 割合(%) 基準(Criteria)
平常点(In-class Points) 100  %
報告および出席(100%)
テキスト
Textbooks
適宜授業内で指示する。
参考文献
Readings
適宜授業内で指示する。
その他
(HP等)
Others
(e.g. HP)
注意事項
Notice
 


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