シラバス参照

開講年度(Academic Year) 2021 
科目コード/科目名
(Course Code / Course Title)
JC148/日本史特殊研究 4B
(Studies in Japanese History 4B) 
テーマ/サブタイトル等
(Theme / Subtitle)
担当者 (Instructor) 小野沢 あかね(ONOZAWA AKANE) 
時間割 (Class Schedule) 秋学期 (Fall Semester) 火曜日(Tue) 4時限(Period 4) 6202(Room)
単位 (Credit) 2単位(2 Credits) 
科目ナンバリング
(Course Number)
HIS5510 
使用言語
(Language)
日本語
(Japanese) 
備考 (Notes)  
テキスト用コード (Text Code) JC148 



授業の
目標
Course
Objectives
日本近代史,とくに女性史・ジェンダー・社会運動史・民衆史などに関する研究史・研究状況・史料について理解を深めると同時に,各自の研究の進展をはかる。 
Students will deepen their understanding of the history of research, state of research, and historical materials pertaining to the modern history of Japan, particularly women's history, gender and social movement history, popular history, etc., while working to advance their own research. 
授業の
内容
Course
Contents
(1)日本近代史,とくに女性史・ジェンダー・社会運動史・民衆史などに関する研究成果や史料を講読し,報告者を定めて報告を行った上で議論し,研究史と近年の研究状況,史料講読に関して理解を深める。
(2)各自の研究テーマにそくした研究報告・議論を行い,それぞれの研究の進化をはかる。 
(1) Students will read research findings and historical materials pertaining to the modern history of Japan, particularly women's history, gender and social movement history, popular history, etc. They will engage in discussion of reports by designated reporters, and will deepen their understanding of the history of research, the state of recent research, and readings of historical materials.
(2) Students will engage in research reports and discussions on their own research themes, and will strive to evolve their research. 
授業計画
Course
Schedule
1. イントロダクション 
2. 受講生による報告と議論 (1) 
3. 受講生による報告と議論 (2) 
4. 受講生による報告と議論 (3) 
5. 受講生による報告と議論 (4) 
6. 受講生による報告と議論 (5) 
7. 受講生による報告と議論 (6) 
8. 受講生による報告と議論 (7) 
9. 受講生による報告と議論 (8) 
10. 受講生による報告と議論 (9) 
11. 受講生による報告と議論 (10) 
12. 受講生による報告と議論 (11) 
13. 受講生による報告と議論 (12) 
14. まとめ 
授業時間外
(予習・復習
等)の学習
Study
Required
Outside
of Class
授業内で指示する。 
成績評価
方法・基準
Evaluation
種類(Kind) 割合(%) 基準(Criteria)
平常点(In-class Points) 100  %
報告の内容(50%) 、出席および議論への参加(50%)
テキスト
Textbooks
授業の最初に受講生と相談の上,定める。
参考文献
Readings
授業内で指示する。
その他
(HP等)
Others
(e.g. HP)
注意事項
Notice
 


PAGE TOP