日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学部/College of ArtsCollege of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
AC162/AC162AC162 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
イスラーム複合文化応用演習2 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月4/Mon.4 Mon.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
HIS3610 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
〇(履修中止可/ Eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
The goals of this course are to
(1) Learn how to develop good questions and choose methods to best answer these questions.
(2) Develop analytical skills that enable you to evaluate the quality of your own and other scholars’ research.
The course takes the form of an intermediate seminar for undergraduate students and is discussion based. Each student must prepare a progress report. The content should be either a literature review, introduction of theory, research plan, data summary, or analysis result.
1 | ガイダンス/本演習の目的と概要の説明 |
2 | はじめに/論文執筆作法 |
3 | 研究論文を読む1/論文構成の検討 |
4 | 研究論文を読む2/議論の読み方の検討 |
5 | 研究論文を読む3/議論の分析方法の検討 |
6 | 学生報告1/研究内容について個人報告を行った後、全員討議を行う |
7 | 学生報告2/同上 |
8 | 学生報告3/同上 |
9 | 学生報告4/同上 |
10 | 学生報告5/同上 |
11 | 学生報告6/同上 |
12 | 学生報告7/同上 |
13 | 学生報告8/同上 |
14 | まとめ/演習全体の総括と最終レポート作成に関する注意点の説明 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
報告の準備を十分に行って、演習に参加する。演習時の討議で得た助言等を参考にして、最終レポートをまとめる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 報告・討議への貢献度(60%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて授業時に配布する。 |
この授業の目的は、
(1) 研究課題の立て方と、最適な研究方法について学ぶ。
(2) 自分の研究や先行研究を評価できるようになる。
The goals of this course are to
(1) Learn how to develop good questions and choose methods to best answer these questions.
(2) Develop analytical skills that enable you to evaluate the quality of your own and other scholars’ research.
この授業は中級者向けのゼミナールである。受講者は研究課題や進捗状況に応じて、先行研究のレビュー、理論の紹介、研究計画、データの要約、分析結果のいずれかについて発表する。
The course takes the form of an intermediate seminar for undergraduate students and is discussion based. Each student must prepare a progress report. The content should be either a literature review, introduction of theory, research plan, data summary, or analysis result.
1 | ガイダンス/本演習の目的と概要の説明 |
2 | はじめに/論文執筆作法 |
3 | 研究論文を読む1/論文構成の検討 |
4 | 研究論文を読む2/議論の読み方の検討 |
5 | 研究論文を読む3/議論の分析方法の検討 |
6 | 学生報告1/研究内容について個人報告を行った後、全員討議を行う |
7 | 学生報告2/同上 |
8 | 学生報告3/同上 |
9 | 学生報告4/同上 |
10 | 学生報告5/同上 |
11 | 学生報告6/同上 |
12 | 学生報告7/同上 |
13 | 学生報告8/同上 |
14 | まとめ/演習全体の総括と最終レポート作成に関する注意点の説明 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
報告の準備を十分に行って、演習に参加する。演習時の討議で得た助言等を参考にして、最終レポートをまとめる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 報告・討議への貢献度(60%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて授業時に配布する。 |