日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Arts
Course Code AC168
Theme・Subtitle フォークロアゼミ(基礎演習 2)
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Fri.2
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Credits 2
Course Number HIS2610
Language Japanese
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

Students will acquire fundamental knowledge, concepts of folklore and research methods through basic literature, ethnography journals, and folklore surveys through fieldwork.

【Course Contents】

Based on what was learned in Seminar I11, students will: (1) Read and report on academic papers concerning their subjects of interest. (2) Carry out fieldwork. Students will deepen their knowledge through prior preparation and investigation, as well as through reports and discussions following fieldwork.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクション
2 発表と討論 1
3 発表と討論 2
4 発表と討論 3
5 発表と討論 4
6 発表と討論 5
7 発表と討論 6
8 民俗調査の準備と検討 1
9 民俗調査の準備と検討 2
10 民俗調査の準備と検討 3
11 民俗調査の報告と討論 1
12 民俗調査の報告と討論 2
13 民俗調査の報告と討論 3
14 まとめ

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

関心のある対象や出来事について、日ごろから新聞などに目を配っておくこと。また興味を持った祭りやイベントなどに足を運び、実際に見る・聞く・食べることを通してフォークロアにふれてみましょう。
個人発表のテキストは、受講者の興味を考慮し演習Ⅰ11で指示する。夏季休暇中にじっくりと読み、活発な議論ができるように、周到な発表準備をしておくこと。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 発表内容(40%)
ディスカッションへの参加(30%)
最終レポート(Final Report)(30%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
受講者の研究テーマにあわせて個別に指示する。

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】