日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Arts
Course Code AE011
Theme・Subtitle 「教育」とは何か
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Wed.1
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number EDU1710
Language Japanese
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

Students will become skilled in the basic academic literacy required for university, and carry out specialized learning from the diverse academic discipline of education.

【Course Contents】

(1) Students will understand the significance of intellectual life: Each student will introduce their diverse education experiences and how they became interested in education among his/her colleagues. Students will understand the significance of learning in university, and develop an interest in issues that affect their future.
(2) Students will acquire the skills of reading literature and summarizing: Students will read various literature prepared by the instructor, and will gain the ability to summarize even long papers.
(3) Developing active discussion skills: University is different from high school, and in-class discussions have great importance. Students should not be mere bystanders, but will actively speak out. They will gain the ability to respond to others’ opinions.
(4) Students will acquire the ability to compose a basic report: they will learn methods for writing a report based on a theme from the literature.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクションと自己紹介
2 イントロダクションと自己紹介
3 文献検討とレポート作成指導
4 文献検討とレポート作成指導
5 文献検討とレポート作成指導
6 文献検討とレポート作成指導
7 文献検討とレポート作成指導
8 文献検討とレポート作成指導
9 文献検討とレポート作成指導
10 文献検討とレポート作成指導
11 文献検討とレポート作成指導
12 文献検討とレポート作成指導
13 文献検討とレポート作成指導
14 総括

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

事前文献学習とレポート作成準備

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 最終レポート(Final Report)(40%)
授業活動(討論への参加など)(60%)
備考 (Notes)
授業内討論のため出席が重視される。欠席3回で履修放棄として扱われる。遅刻は2回で1回の欠席としてカウントされる。

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
テキストについては,各演習開始後授業内で指示する。

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

学期末に最終レポート(3000字以上)作成が課される。このレポートを提出しない場合には履修放棄として扱われる。

【注意事項 / Notice】