日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学部/College of ArtsCollege of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
AM024/AM024AM024 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
アメリカの近現代詩を読む |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月4/Mon.4 Mon.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
EAL2313 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
This class will practice reading English poetry. Specifically, the following four areas will be emphasized:
a) Ability to paraphrase the content in prose.
b) Ability to understand the theme.
c) Ability to recognize the techniques used.
d) Ability to examine the historical context and apply it to understanding.
We will read representative American poems written in the late 19th and 20th centuries. From the perspectives stated in the "Course Objectives," a group consisting of a few students will present reports on the assigned poem to the class and ask the entire class questions that they believe are important for understanding it. Participants will be asked to submit a reaction paper the following week.
1 | イントロダクション |
2 | Edwin Arlington Robinson, "Richard Cory" |
3 | Robert Frost, "Stopping by Woods on a Snowy Evening" |
4 | Walt Whitman, "A Noiseless Patient Spider" |
5 | Emily Dickinson, "Because I could not stop for Death" |
6 | Ezra Pound, "The River Merchant's Wife: A Letter" |
7 | William Carlos Williams, "The Red Wheelbarrow" |
8 | H.D., "Helen” |
9 | Wallace Stevens, "The Snow Man" |
10 | Robinson Jeffers, "Hurt Hawks” |
11 | Langston Hughes, "The Negro Speaks of Rivers" |
12 | Theodore Roethke, "My Papa's Waltz" |
13 | Elizabeth Bishop, "One Art" |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各回の作品を各自が予習する必要があります(各回約2時間)。わからない語句は必ず辞書を引いてください。発表担当のグループは1~2時間必ず打ち合わせをしてください。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
発表(30%) リアクションペーパー(30%) 小テスト(20%) 最終レポート(Final Report)(20%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
プリントを配布する |
英語の詩を読む練習をします。具体的には以下の4つを重点的に強化します。
a) 内容を散文で言い換えることができる。
b) 主題を読み取ることができる。
c) 使用されている技法に気づくことができる。
d) 歴史的な文脈などを調べて、理解に反映することができる。
This class will practice reading English poetry. Specifically, the following four areas will be emphasized:
a) Ability to paraphrase the content in prose.
b) Ability to understand the theme.
c) Ability to recognize the techniques used.
d) Ability to examine the historical context and apply it to understanding.
アメリカの代表的な詩作品から19世紀後半から20世紀に書かれたものを読みます。担当する数名のグループが「授業の目標」に記された観点から、作品についてのレポートをクラスで発表し、また作品理解にとって重要だと思われる疑問点をクラス全体に問いかけてもらいます。参加者は翌週にリアクションペーパーを提出します。
We will read representative American poems written in the late 19th and 20th centuries. From the perspectives stated in the "Course Objectives," a group consisting of a few students will present reports on the assigned poem to the class and ask the entire class questions that they believe are important for understanding it. Participants will be asked to submit a reaction paper the following week.
1 | イントロダクション |
2 | Edwin Arlington Robinson, "Richard Cory" |
3 | Robert Frost, "Stopping by Woods on a Snowy Evening" |
4 | Walt Whitman, "A Noiseless Patient Spider" |
5 | Emily Dickinson, "Because I could not stop for Death" |
6 | Ezra Pound, "The River Merchant's Wife: A Letter" |
7 | William Carlos Williams, "The Red Wheelbarrow" |
8 | H.D., "Helen” |
9 | Wallace Stevens, "The Snow Man" |
10 | Robinson Jeffers, "Hurt Hawks” |
11 | Langston Hughes, "The Negro Speaks of Rivers" |
12 | Theodore Roethke, "My Papa's Waltz" |
13 | Elizabeth Bishop, "One Art" |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各回の作品を各自が予習する必要があります(各回約2時間)。わからない語句は必ず辞書を引いてください。発表担当のグループは1~2時間必ず打ち合わせをしてください。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
発表(30%) リアクションペーパー(30%) 小テスト(20%) 最終レポート(Final Report)(20%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
プリントを配布する |