日本語

Course Code etc
Academic Year 2025
College College of Arts
Course Code AM061
Theme・Subtitle 精読トレーニング
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Fri.4
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number EAL1313
Language Japanese
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

Through close reading of short and medium-length stories in English, students will develop the reading skills essential for their future studies and research. This course focuses on building a broad vocabulary and deepening their understanding of English sentence structures while mastering close reading techniques.

【Course Contents】

We will read three stories set in different regions of the United States: New York City on the East Coast, a fictional town in California on the West Coast, and a small town in the South. In each story, the depiction of food plays a significant role. Rather than focusing solely on the plot, we will carefully examine the authors’ word choices and stylistic expressions.

Each week, class discussions will assume that all students have closely read the assigned sections in advance. During class, we will refine our close readings together, sharing insights and deepening our understanding. The first session will include an orientation on how to prepare for weekly readings.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 オリエンテーション
2 Toshio Mori, "The Woman Who Makes Swell Doughnuts"
3 Langston Hughes, "Soul Food"
4 小テスト(1)
5 Carson McCullers, "The Ballad of the Sad Café"
6 Carson McCullers, "The Ballad of the Sad Café"
7 Carson McCullers, "The Ballad of the Sad Café"
8 Carson McCullers, "The Ballad of the Sad Café"
9 Carson McCullers, "The Ballad of the Sad Café"
10 Carson McCullers, "The Ballad of the Sad Café"
11 Carson McCullers, "The Ballad of the Sad Café"
12 小テスト(2)
13 二次文献
14 最終テスト

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

毎週指定された範囲を精読し、言葉や表現の意味、文構造、物語の流れを把握してから授業に臨んでください。わからない箇所がある場合はメモをしてきてください。授業中にできるだけ疑問点の解決します。このような事前学修には毎週2時間程度を要します。
授業後には、今回新しく学んだことを整理し、次回以降の読解に生かせるようにします。この事後学修にも毎回2時間程度を要します。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 授業への貢献(40%)
小テスト(複数回)(40%)
最終テスト(20%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
プリントを配布します。

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】