日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学部/College of ArtsCollege of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
AM063/AM063AM063 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
Willa Catherの散文を読む |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
火3/Tue.3 Tue.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
EAL1313 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
This course aims to improve English reading comprehension and oral reading skills while fostering a broader vocabulary and a thorough understanding of English sentence structures. At the same time, it seeks to refine Japanese writing skills through close and thoughtful reading of English literary works.
This course involves a close reading of the prose works of American author Willa Cather (1873–1947). The class will collaboratively translate and read her works, carefully going through a few pages each session. While the primary focus is on improving English reading comprehension, supplementary explanations, such as interpretations of the text and relevant historical background, will be provided as needed.
The course will be conducted in a round-robin format, involving oral reading of the English text and its translation into Japanese, with participation from all students. There will be no assigned turns, so weekly preparation is essential. Twice during the semester, short 15-minute quizzes will be given during class to review the sections of the text that have been covered. In the final session, a comprehensive test will be conducted, using a Willa Cather text not previously discussed in class, to assess students’ ability to apply their skills.
1 | イントロダクション |
2 | "The White Mulberry Tree" を読む(1) |
3 | "The White Mulberry Tree" を読む(2) |
4 | "The White Mulberry Tree" を読む(3) |
5 | "The White Mulberry Tree" を読む(4) |
6 | "The White Mulberry Tree" を読む(5) |
7 | "The White Mulberry Tree" を読む(6)+小テスト(1) |
8 | Catherのテキスト(2つ目)を読む(1) *取り上げるテキストは、前半の進み具合を見てから決める |
9 | Catherのテキスト(2つ目)を読む(2) |
10 | Catherのテキスト(2つ目)を読む(3) |
11 | Catherのテキスト(3つ目)を読む(1) |
12 | Catherのテキスト(3つ目)を読む(2) |
13 | Catherのテキスト(3つ目)を読む(3)+小テスト(2) |
14 | 授業内最終テスト |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎週、事前に辞書(Kenkyusha Online Dictionaryを推奨する)を使って作品を精読し、音読できるように発音も確認し、可能ならば日本語訳を用意したうえで授業にのぞむこと。各回の予習には,4時間程度を要する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への貢献度(40%) 小テスト(40%) 最終テスト(20%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
テキストは指定しない。授業時にプリントを配布する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
読解の参考となるウェブサイト等の情報は、授業中に紹介する。 |
毎回全員が参加する演習形式の授業であるため、特別な理由のない限り、毎回の出席を必須とする。
英語読解力と音読能力を高め、より広い語彙形成と英文構造の理解徹底を目指す。同時に、日本語文章力の練磨を心がけながら、英語文学作品を深く味読する訓練を行う。
This course aims to improve English reading comprehension and oral reading skills while fostering a broader vocabulary and a thorough understanding of English sentence structures. At the same time, it seeks to refine Japanese writing skills through close and thoughtful reading of English literary works.
アメリカ人女性作家ウィラ・キャザー(1873-1947)の散文を精読する。クラス全体で訳読を行ない、毎回数頁を丁寧に読んでいく。英文読解力の向上に主眼を置くが、必要に応じて作品解釈の紹介や歴史的背景等の補足説明も行う。
授業は輪読形式(英語の音読と和訳)とし、常に全員参加型で、当番制を取らない。ゆえに、毎週の予習が必須となる。学期中に2度、授業時間内に読み進めてきた作品テクストの復習として、15分程度の小テストを実施する。最終授業時には、授業では取り上げなかったCatherのテクストを用い、応用問題による最終テストを行う。
This course involves a close reading of the prose works of American author Willa Cather (1873–1947). The class will collaboratively translate and read her works, carefully going through a few pages each session. While the primary focus is on improving English reading comprehension, supplementary explanations, such as interpretations of the text and relevant historical background, will be provided as needed.
The course will be conducted in a round-robin format, involving oral reading of the English text and its translation into Japanese, with participation from all students. There will be no assigned turns, so weekly preparation is essential. Twice during the semester, short 15-minute quizzes will be given during class to review the sections of the text that have been covered. In the final session, a comprehensive test will be conducted, using a Willa Cather text not previously discussed in class, to assess students’ ability to apply their skills.
1 | イントロダクション |
2 | "The White Mulberry Tree" を読む(1) |
3 | "The White Mulberry Tree" を読む(2) |
4 | "The White Mulberry Tree" を読む(3) |
5 | "The White Mulberry Tree" を読む(4) |
6 | "The White Mulberry Tree" を読む(5) |
7 | "The White Mulberry Tree" を読む(6)+小テスト(1) |
8 | Catherのテキスト(2つ目)を読む(1) *取り上げるテキストは、前半の進み具合を見てから決める |
9 | Catherのテキスト(2つ目)を読む(2) |
10 | Catherのテキスト(2つ目)を読む(3) |
11 | Catherのテキスト(3つ目)を読む(1) |
12 | Catherのテキスト(3つ目)を読む(2) |
13 | Catherのテキスト(3つ目)を読む(3)+小テスト(2) |
14 | 授業内最終テスト |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎週、事前に辞書(Kenkyusha Online Dictionaryを推奨する)を使って作品を精読し、音読できるように発音も確認し、可能ならば日本語訳を用意したうえで授業にのぞむこと。各回の予習には,4時間程度を要する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への貢献度(40%) 小テスト(40%) 最終テスト(20%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
テキストは指定しない。授業時にプリントを配布する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
読解の参考となるウェブサイト等の情報は、授業中に紹介する。 |
毎回全員が参加する演習形式の授業であるため、特別な理由のない限り、毎回の出席を必須とする。