日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Arts
Course Code AM109
Theme・Subtitle 19世紀アメリカ文学における「奇妙な家族」
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Mon.4
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Credits 2
Course Number EAL3813
Language Others
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

Students in this course will improve their reading comprehension skills through conducting an intensive reading of American literary works and build their interpretations with a conscious understanding of the work's background, historical period, and literary contexts. In addition, students will cultivate their logical writing skills through weekly response papers.

【Course Contents】

 What does "family" mean in the United States? From its founding to the present, the family has continued to function as an important political metaphor in the United States. For the United States, which rebelled against its mother country, Great Britain, and was born as a "young child independent of its parents," the family naturally reflects the image of the nation. The fact that Jefferson, Washington, and other politicians involved in the founding of the nation embodied the ideals of the American nation and are referred to as the "founding fathers" can be seen as an example of the politicization of the family system.
 Turning to nineteenth-century American literature, there are many depictions of "strange families" that are far from the idealized and normative image of the family. In this seminar, we will spend a semester reading Nathaniel Hawthorne's The Scarlet Letter (1850), a masterpiece on the theme of adultery, and discuss the representations of family in this work. By examining the family as it deviates from the normative image of the family, we hope to develop a critical eye for the American family and the modern social institution of the "family.”

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクション
2 The Scarlet Letter読解:Ch. 1, 2
3 The Scarlet Letter読解:Ch. 3, 4
4 The Scarlet Letter読解: Ch. 5, 6
5 The Scarlet Letter読解: Ch. 7, 8
6 The Scarlet Letter読解: Ch. 9
7 The Scarlet Letter読解: Ch. 10, 11
8 The Scarlet Letter読解: Ch. 12
9 The Scarlet Letter読解: Ch. 13, 14
10 The Scarlet Letter読解: Ch. 15, 16
11 The Scarlet Letter読解: Ch. 17, 18
12 The Scarlet Letter読解: Ch. 19, 20
13 The Scarlet Letter読解: Ch. 21, 22
14 The Scarlet Letter読解: Ch. 23, Conclusion

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

補足事項 (Supplementary Items)
個人による発表、そしてそれに基づくクラス全体での討議を行う。

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

*学生主体のディスカッションが授業の中心となるので、毎回の授業準備を怠らないこと。積極的に発言する姿勢が求められる。
*英語が難解なテクストなので、辞書を丹念に引きながら原文テクストを読むなど、英語の学習に対して忍耐強く、積極的な姿勢が求められる。
*毎週500字程度のレスポンスペーパーの提出を義務付ける。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 毎週のレスポンス・ペーパー(30%)
発表(15%)
ディスカッションへの貢献度、授業への取り組み(15%)
最終レポート(Final Report)(40%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

No著者名 (Author/Editor)書籍名 (Title)出版社 (Publisher)出版年 (Date)ISBN/ISSN
1 Nathaniel Hawthorne The Scarlet Letter Oxford University Press 2009 9780199537808
その他 (Others)
テクストは必ず指定の版を入手すること。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
授業内で適宜指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

個人発表・毎週のレスポンスペーパー執筆など、個人の主体性を重視する。クラス全体のディスカッションを行うが、ベースとなるのは受講生個々人が何を考えているかになるので、一人でじっくりものを考えたい学生に向いている授業となるだろう。

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

授業に集中する環境作りのため、特別な事情がないかぎりは電子辞書を除く電子機器の使用を控えること(PC、タブレット、スマートフォンなど)。

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】