日本語

Course Code etc
Academic Year 2025
College College of Arts
Course Code AM109
Theme・Subtitle アサイラム(避難所)としてのアメリカ
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Mon.4
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number EAL3813
Language Others
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

Students in this course will improve their reading comprehension skills through conducting an intensive reading of American literary works and build their interpretations with a conscious understanding of the work's background, historical period, and literary contexts. In addition, students will cultivate their logical writing skills through weekly response papers.

【Course Contents】

 America has upheld the ideal of being "the asylum for the persecuted" since its founding. Figures such as John Winthrop, Thomas Paine, and Crevecoeur idealized America as an "asylum," and the image of America as an asylum has come to form a cultural myth. In other words, America, as a nation of immigrants, has offered a refuge for those who, persecuted and displaced in the Old World, could find a home here, and through industry, they could regenerate. Of course, it is needless to say that this remains merely a "myth" when considering the violent exclusion of immigrants that has been repeatedly carried out in America from the founding period to the present day.

 This seminar, based on the above historical context, will critically examine the image of America as an "asylum." Through the reading of Willa Cather's O Pioneers! (1913), we will explore the efforts of European immigrants striving to survive and thrive in America. These immigrants, who are Others and minorities in America, come together in a shared loneliness to form a community or an asylum. However, it is also true that there are people who are excluded from this asylum. Only by simultaneously examining the two dynamics of inclusion and exclusion that the asylum encompasses can we critically consider the myth of "America as an asylum."

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクション
2 O Pioneers!読解(1)
3 O Pioneers!読解(2)
4 O Pioneers!読解(3)
5 O Pioneers!読解(4)
6 O Pioneers!読解(5)
7 O Pioneers!読解(6)
8 O Pioneers!読解(7)
9 O Pioneers!読解(8)
10 O Pioneers!読解(9)
11 O Pioneers!読解(10)
12 O Pioneers!批評読解(1)
13 O Pioneers!批評読解(2)
14 レポート作成講座

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

補足事項 (Supplementary Items)
個人による発表、そしてそれに基づくクラス全体での討議を行う。

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

事前にテキスト指定範囲を事前に熟読し(各回約3時間)、そのうえで毎回の課題であるレスポンスペーパーを執筆すること(各回約1時間)。

*学生主体のディスカッションが授業の中心となるので、毎回の授業準備を怠らないこと。積極的に発言する姿勢が求められる。
*辞書を丹念に引きながら原文テクストを読むなど、英語の学習に対して忍耐強く、積極的な姿勢が求められる。
*毎週500字程度のレスポンスペーパーの提出を義務付ける。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 毎週のレスポンス・ペーパー(30%)
発表(15%)
ディスカッションへの貢献度、授業への取り組み(15%)
最終レポート(Final Report)(40%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

No著者名 (Author/Editor)書籍名 (Title)出版社 (Publisher)出版年 (Date)ISBN/ISSN
1 Willa Cather O Pioneers! Oxford University Press 2008 0199552320
その他 (Others)
テクストは必ず指定の版を入手すること。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
授業内で適宜指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

*個人発表・毎週のレスポンスペーパー執筆など、個人の主体性を重視する。クラス全体のディスカッションを行うが、ベースとなるのは受講生個々人が何を考えているかになるので、一人でじっくりものを考えたい学生に向いている授業となるだろう。

*毎週のレスポンス・ペーパーの執筆を通じ、自身の思考を言語化する能力を養う。文章力を鍛えたい学生の受講を歓迎する。

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

授業に集中する環境作りのため、特別な事情がないかぎりは電子辞書を除く電子機器の使用を控えること(PC、タブレット、スマートフォンなど)。

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】