日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学部/College of ArtsCollege of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
AM121/AM121AM121 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
第一次世界大戦とレベッカ・ウェストのモダニズム |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
火4/Tue.4 Tue.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
EAL3813 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
As outlined in the curriculum map, this seminar aims at consolidating the knowledge and methods of the relevant academic discipline in order to enable students to practice various research activities, including discussion, presentation, and essay composition. Specifically, it focuses on an interwar novella and encourages students to construct an original argument. It is hoped that the seminar further refines students' analytical skills.
The First World War irreversibly changed society at the beginning of the twentieth century and had an enormous impact on the literature and culture of the time. Writers who lived through it wrote about the ‘Great War' from a variety of perspectives. Of these writers' works, this seminar will focus on Rebecca West's novella The Return of the Soldier (1918). Although not a full-length novel, it is a story of complex chronology and human relationships, with a war veteran who has lost his memory at the centre of the narrative. Including references to things that were characteristic of the period, such as shell shock and psychoanalysis, the text will enable you to better understand twentieth-century British literature and culture, while improving your ability to analyse literature in Engtlish.
1 | イントロダクション |
2 | 作品読解(1) |
3 | 作品読解(2) |
4 | 作品読解(3) |
5 | 作品読解(4) |
6 | 作品読解(5) |
7 | 作品読解(6) |
8 | 作品読解(7) |
9 | 作品読解(8) |
10 | 作品読解(9) |
11 | 作品読解(10) |
12 | 作品読解(11) |
13 | 作品読解(12) |
14 | 論文・レポートの書き方、まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
受講者は全員授業前にテクストの該当部分を精読し、わからない箇所(語彙・構文などの英語に関する問題から、話の流れや特定の事物への言及などの内容にかかわる疑問に至るまで、どのようなものでも)は授業中に解決できるようにメモしてきてください。また、重要だと思った部分についても、授業中にクラス全体と共有できるように記録してきてください。
発表担当時には、事前に指示された通りに個人で準備を進めてもらいます。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 発表(30%) 授業貢献(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Rebecca West | The Return of the Soldier | Penguin | 1998 | 9780141180656 |
カリキュラム・マップにあるように、該当する学問領域の「知識と方法論を総合し、議論・発表・レポート作成など」の「研究を実践できるようになる」ことを目指します。具体的には、戦間期に書かれた中編小説を一篇精読し、独自の視点に基づく議論の構築を行うことで、高度な文学作品の分析能力を養います。
As outlined in the curriculum map, this seminar aims at consolidating the knowledge and methods of the relevant academic discipline in order to enable students to practice various research activities, including discussion, presentation, and essay composition. Specifically, it focuses on an interwar novella and encourages students to construct an original argument. It is hoped that the seminar further refines students' analytical skills.
ヨーロッパを主戦場とした第一次世界大戦は、20世紀初頭の社会を不可逆的に変貌させ、当時の文学や文化にもおびただしい影響を及ぼしました。そしてこの戦争を経験した作家は、さまざまな立場からこの‘Great War’について書きました。これらの作家の手になる作品のうち、本科目ではレベッカ・ウェストの中編The Return of the Soldier (1918)を扱います。決して長くない作品でありながら、本作は戦争の影響で記憶障害を発症した帰還兵の存在を媒介に、過去と現在、そして4人の男女が交錯する複雑な物語を形成しています。戦争神経症や精神分析など、当時を特徴づける要素も内包した本作を読むことで、20世紀のイギリス文学・文化をよりよく理解するとともに、英語で文学作品を分析する力を付けることができるはずです。
The First World War irreversibly changed society at the beginning of the twentieth century and had an enormous impact on the literature and culture of the time. Writers who lived through it wrote about the ‘Great War' from a variety of perspectives. Of these writers' works, this seminar will focus on Rebecca West's novella The Return of the Soldier (1918). Although not a full-length novel, it is a story of complex chronology and human relationships, with a war veteran who has lost his memory at the centre of the narrative. Including references to things that were characteristic of the period, such as shell shock and psychoanalysis, the text will enable you to better understand twentieth-century British literature and culture, while improving your ability to analyse literature in Engtlish.
1 | イントロダクション |
2 | 作品読解(1) |
3 | 作品読解(2) |
4 | 作品読解(3) |
5 | 作品読解(4) |
6 | 作品読解(5) |
7 | 作品読解(6) |
8 | 作品読解(7) |
9 | 作品読解(8) |
10 | 作品読解(9) |
11 | 作品読解(10) |
12 | 作品読解(11) |
13 | 作品読解(12) |
14 | 論文・レポートの書き方、まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
受講者は全員授業前にテクストの該当部分を精読し、わからない箇所(語彙・構文などの英語に関する問題から、話の流れや特定の事物への言及などの内容にかかわる疑問に至るまで、どのようなものでも)は授業中に解決できるようにメモしてきてください。また、重要だと思った部分についても、授業中にクラス全体と共有できるように記録してきてください。
発表担当時には、事前に指示された通りに個人で準備を進めてもらいます。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 発表(30%) 授業貢献(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Rebecca West | The Return of the Soldier | Penguin | 1998 | 9780141180656 |