日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学部/College of ArtsCollege of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
AM122/AM122AM122 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
第一次世界大戦とヴァージニア・ウルフのモダニズム |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
火4/Tue.4 Tue.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
EAL3813 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
As outlined in the curriculum map, this seminar aims at consolidating the knowledge and methods of the relevant academic discipline in order to enable students to practice various research activities, including discussion, presentation, and essay composition. Specifically, it focuses on a canonical interwar novel and encourages students to construct an original argument. It is hoped that the seminar further refines students' analytical skills.
Virginia Woolf is one of the leading British writers of modernism, which flourished in the early twentieth century. In this seminar we will read To the Lighthouse (1927), which, along with Mrs Dalloway (1925), is considered one of Woolf's masterpieces. In its three parts, the novel depicts an Edwardian summer day, a day ten years later in the interwar period, and the years that separate them. Looking at the changes in British culture and people's thoughts through Woolf's elaborate 'stream of consciousness' will further develop your ability to analyse literature in English, while at the same time giving you a great deal of pleasure from reading.
1 | イントロダクション |
2 | 作品読解(1) |
3 | 作品読解(2) |
4 | 作品読解(3) |
5 | 作品読解(4) |
6 | 作品読解(5) |
7 | 作品読解(6) |
8 | 作品読解(7) |
9 | 作品読解(8) |
10 | 作品読解(9) |
11 | 作品読解(10) |
12 | 作品読解(11) |
13 | 作品読解(12) |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
受講者は全員授業前にテクストの該当部分を精読し、わからない箇所(語彙・構文などの英語に関する問題から、話の流れや特定の事物への言及などの内容にかかわる疑問に至るまで、どのようなものでも)は授業中に解決できるようにメモしてきてください。また、重要だと思った部分についても、授業中にクラス全体と共有できるように記録してきてください。
発表担当時には、事前に指示された通りに個人で準備を進め、授業前にハンドアウトを提出してもらいます。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 発表(30%) 授業貢献(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Virginia Woolf | To the Lighthouse | Oxford University Press | 2006 | 9780199536610 |
カリキュラム・マップにあるように、該当する学問領域の「知識と方法論を総合し、議論・発表・レポート作成など」の「研究を実践できるようになる」ことを目指します。具体的には、戦間期を代表する長編小説の1つを精読し、独自の視点に基づく議論の構築を行うことで、高度な文学作品の分析能力を養います。
As outlined in the curriculum map, this seminar aims at consolidating the knowledge and methods of the relevant academic discipline in order to enable students to practice various research activities, including discussion, presentation, and essay composition. Specifically, it focuses on a canonical interwar novel and encourages students to construct an original argument. It is hoped that the seminar further refines students' analytical skills.
20世紀初頭に花開いたモダニズムを代表するイギリスの小説家の1人としてヴァージニア・ウルフという作家を挙げることができます。本科目では、このウルフの作品のうち、Mrs Dalloway (1925)と並んで代表作とされるTo the Lighthouse (1927)を読みます。19世紀の気配が色濃く残るエドワード朝の夏の日とその10年後の戦間期のある1日、そしてそれらを分かつ歳月を描く本作では、これらの時点に展開する物語が3つのセクションを通して語られます。ウルフの描き出す複雑な「意識の流れ」を読み解き、第一次世界大戦を経て変貌する英国社会や人々の意識について考えることは、英語で文学作品を読み解く力を高めるとともに、多くの読書の歓びをもたらしてくれるはずです。
Virginia Woolf is one of the leading British writers of modernism, which flourished in the early twentieth century. In this seminar we will read To the Lighthouse (1927), which, along with Mrs Dalloway (1925), is considered one of Woolf's masterpieces. In its three parts, the novel depicts an Edwardian summer day, a day ten years later in the interwar period, and the years that separate them. Looking at the changes in British culture and people's thoughts through Woolf's elaborate 'stream of consciousness' will further develop your ability to analyse literature in English, while at the same time giving you a great deal of pleasure from reading.
1 | イントロダクション |
2 | 作品読解(1) |
3 | 作品読解(2) |
4 | 作品読解(3) |
5 | 作品読解(4) |
6 | 作品読解(5) |
7 | 作品読解(6) |
8 | 作品読解(7) |
9 | 作品読解(8) |
10 | 作品読解(9) |
11 | 作品読解(10) |
12 | 作品読解(11) |
13 | 作品読解(12) |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
受講者は全員授業前にテクストの該当部分を精読し、わからない箇所(語彙・構文などの英語に関する問題から、話の流れや特定の事物への言及などの内容にかかわる疑問に至るまで、どのようなものでも)は授業中に解決できるようにメモしてきてください。また、重要だと思った部分についても、授業中にクラス全体と共有できるように記録してきてください。
発表担当時には、事前に指示された通りに個人で準備を進め、授業前にハンドアウトを提出してもらいます。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 発表(30%) 授業貢献(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
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1 | Virginia Woolf | To the Lighthouse | Oxford University Press | 2006 | 9780199536610 |