日本語

Course Code etc
Academic Year 2025
College College of Arts
Course Code AM124
Theme・Subtitle ホーソーン文学のジャンル多様性と〈アメリカン・ルネサンス〉
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Thu.3
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number EAL3813
Language Others
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

Through a close reading of literary texts, students in this course will improve their skills to read literary texts accurately as well as to analyze them in a critical way.

【Course Contents】

 In this age of pop songs that cheerfully sing the self, are “dark” novels in which characters wallow in the agony of past sins or carry the grief considered bad for readers' mental health? If so, Nathaniel Hawthorne's novels, combined with the image of his masterpiece, The Scarlet Letter (1850), may be dismissed as a repulsive, dark, dank and unreadable works of sin and despair, an opposite of the self-affirming pop songs of the 21st century.
 However, Hawthorne, though normally regarded as a writer of sin, wrote not only stories of sin, but also a wide range of genres. Darkness and sin are not the only key words to decipher Hawthorne's literature. Comicality, humor, nostalgia, and emotionality are also significant for understanding his literary world. In this course, we will consider Hawthorne's multifaceted nature as a writer by reading his short stories written in a variety of styles between the 1830s and 1850s. This process, I hope, will lead students to a positive affirmation of Hawthorne's style by the end of the semester.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクション・発表担当者の決定
2 “Roger Malvin's Burial” を読む(1)
3 “Roger Malvin's Burial” を読む(2)
4 “Roger Malvin's Burial” を読む(3)
5 “Mrs. Bullfrog” を読む
6 “The Old Apple-Dealer” を読む
7 “Egotism; or, the Bosom Serpent” を読む(1)
8 “Egotism; or, the Bosom Serpent” を読む(2)
9 “Bud and Bird-Voices” を読む
10 “Fire-Worship” を読む
11 “The Devil in Manuscript” を読む
12 “Feathertop” を読む(1)
13 “Feathertop” を読む(2)
14 “Feathertop” を読む(3)

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

 毎回数名ずつ担当者を割り当て、授業範囲の要約・考察・疑問点などを記したハンドアウトを配布してもらいます。それを踏まえて、全員で質疑応答やディスカッションを行ない、テクストに対する理解を深めます。
 担当に当たっていない週も全員が事前に辞書を使いながら作品を精読して授業にのぞんでください。また、授業内の質疑応答やディスカッションに備えて、各自で予習時の疑問点や不明点を書き留めてきてください。
 各回の予習・復習にはそれぞれ2時間程度を要します。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 最終レポート(Final Report)(40%)
発表時の準備状況(30%)
質疑・討論による授業貢献度(30%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
授業内で読む作品はプリントで配布します。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
翻訳・参考文献は必要に応じて授業中に紹介します。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

毎回全員が参加する演習形式の授業であるため、特別な理由のない限り、毎回の出席を必須とします。

【注意事項 / Notice】