日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Business
Course Code BT011
Theme・Subtitle
Class Format Online (all classes are online)
Class Format (Supplementary Items) 発話を伴う授業を学内で受講する場合は8201の利用可
本科目は4402も利用可
Campus Lecture
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Tue.5
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number BUS1000
Language Japanese
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

In Introductory Business A, students will study the basics of the three required areas of specialization in business--marketing, management, and communication so that they will have the foundation to study other more highly specialized subjects.

【Course Contents】

Students will learn the basic theory of marketing, management, and communication needed to deepen their understanding of business administration while studying actual business cases. The lectures will be conducted by three instructors in charge of different areas of specialization who will teach in rotation.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 オリエンテーション
2 マネジメント1:マネジメントと人の心理・行動
3 マネジメント2:マネジメントと人間関係
4 マネジメント3:モチベーションの基礎
5 マネジメント4:リーダーシップの基礎
6 コミュニケーション1:コミュニケーションとメディアの基礎理論
7 コミュニケーション2:組織・ネットワーク コミュニケーション
8 コミュニケーション3:メディア/広報
9 コミュニケーション4:クライシス・コミュニケーション
10 マーケティング1:経営学とマーケティング
11 マーケティング2:マーケティング戦略の策定プロセス
12 マーケティング3:デジタルマーケティング
13 マーケティング4:マーケティング・リサーチ
14 まとめ

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

授業時に指示する。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
筆記試験 (Written Exam) 60
平常点 (In-class Points)40 授業参加度、リアクションペーパー等(40%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
指定教科書はなし。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
各教員が,講義の中で随時指定します。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

担当者:石川淳(マネジメント),シュールズ ダグラス(コミュニケーション), 佐々木宏(マーケティング)

【注意事項 / Notice】