日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Business
Course Code BT125
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Lecture
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Tue.2
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Credits 2
Course Number BUS2100
Language Japanese
Class Registration Method Lottery Registration(定員:295人/ Capacity:295)
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

This course aims at providing students with a clear understanding of the concept of service marketing. After completing the course, students will be able to show an understanding of the major concepts, theories and models in service marketing as well as to apply them in real business case situations.

【Course Contents】

The focus of the course is to understand the basic concepts and frameworks to analyze service marketing. Students will learn the fun and difficulty of services through analyzing practical cases.

※Course schedule might be changed depending on the number of students and learning progress.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 オリエンテーションと導入
2 サービス・マーケティングとは
3 サービスの概念
4 顧客サイドから考える1:サービスによる価値の創造
5 顧客サイドから考える2:顧客リレーションシップ
6 マネジメントサイドから考える1:サービスデザインとクオリティマネジメント
7 マネジメントサイドから考える2:サービスの失敗とリカバリー
8 中間テスト
9 事例:エンターテインメントビジネス
10 事例:ホスピタリティービジネス
11 事例:フードビジネス
12 事例:スポーツビジネス
13 事例:プラットフォームビジネス
14 講義の総括と最終テスト

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

予習・復習として、各講義テーマに関する参考書・授業資料・新聞やオンライン資料に目を通すことが必要である。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 個人課題(40%)
中間テスト(20%)
最終テスト(30%)
授業貢献度(10%)
備考 (Notes)
※なお、単位修得には、授業への2/3以上の出席が求められる。
詳細な授業出席ポリシーについては、初回オリエンテーションで説明するため、必ず参加すること。

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
講義資料を配布する。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
授業中に指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

「マーケティング・マネジメント」、「マーケティング・セオリー」、「消費者行動論」等の関連科目を事前に履修または同時履修することで、関連科目と結びつけながら理解を深めることが望ましい。

【注意事項 / Notice】