日本語

Course Code etc
Academic Year 2025
College College of Business
Course Code BT127
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Lecture
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Tue.4
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Credits 2
Course Number BUS3400
Language Japanese
Class Registration Method Course Code Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

Students who successfully complete this course should be able to do the following:
•explain intermediate level theories of communication and media
•develop marketing documents, such as strategic plans
•discuss the tools used in digital marketing

【Course Contents】


This course focuses on marketing from the perspective of communication and media studies. It will introduce students to theories of communication and media that relate to marketing, such as semiotic analysis, and ask students to practice using these theoretical frameworks for conducting research. Students will then apply these skills to develop various documents used in marketing and advertising.

The course format will be a combination of lecture and workshop, with students asked to complete assigned readings prior to class.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 コース紹介/Course Introduction
2 コミュニケーションとメディアの理論 概要/Theories of Communication and Media: Overview
3 コミュニケーションとメディアの理論 表象、意味、言語/Theories of Communication and Media: Representation, Meaning, and Language
4 ゲストスピーカー/Guest Speaker
5 コミュニケーションとメディアの理論 表象論/Theories of Communication and Media: Representation Theory
6 コミュニケーションとメディアの理論 視覚分析と記号論/Theories of Communication and Media: Visual Analysis and Semiotics
7 中間プレゼンテーション/Midterm Presentation
8 デジタルマーケティング戦略 概要/Digital Marketing Strategy: Overview
9 デジタルマーケティングツール 認知/Digital Marketing Tools: Awareness
10 ゲストスピーカー/Guest Speaker
11 デジタルマーケティングツール 考察/Digital Marketing Tools: Consideration
12 デジタルマーケティングツール コンバージョン/Digital Marketing Tools: Conversion
13 ワークショップ/Workshop
14 最終プレゼンテーション/Final Presentation

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

授業の準備として、さまざまな文書を事前に読んでおく必要があります。
Students will be required to read a variety of texts in preparation for class.

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 中間プレゼンテーション(20%)
最後のプレゼンテーション(30%)
リポート(ゲストスピーカー)(20%)
課題1(15%)
課題2(15%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

なし/None

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

受講される学生さんはコミュニケーションとメディア制作の基本的な理論の知識を事前に持っておいた方が良いです。
Students should have a knowledge of basic theories of communication and media production.

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

ビデオ編集ソフトや画像デザインソフトなど、メディア制作ツールを利用できるようにしておいた方が良いです。
Students should have access to media production tools, such as video editing software or image design software, to complete some assignments.

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】