日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
経営学部/College of BusinessCollege of Business |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
BT193/BT193BT193 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
Principles and Basics of Marketing |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
講義/LectureLecture |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
火3/Tue.3 Tue.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
GBU2101 |
使用言語/ LanguageLanguage |
英語/EnglishEnglish |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
抽選登録/Lottery RegistrationLottery Registration(定員:10人/ Capacity:10) |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
〇(履修中止可/ Eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
This course aims at introducing the basic principles of marketing. The goal of marketing any good or service is to boost the power of a good or service to satisfy the wants of consumers. This course examines our present-day marketing system from a managerial point of view.
This course introduces the term marketing and its role, explores the importance of strategies marketing, and describes the four elements of marketing mix (place, product, pricing, and promotion). This course also describes the make up of a working marketing strategy.
1 | Marketing's Value to Customers, Firms, and Society |
2 | Marketing Strategy Planning |
3 | Focusing Marketing Strategy with Segmentation and Positioning |
4 | Final Customers and Their Buying Behaviour |
5 | Improving Decisions with Marketing Information |
6 | Elements of Product Planning for Goods and Services |
7 | Product Management and New-Product Development |
8 | Place and Development of Channel Systems |
9 | Distribution Customer Service and Logistics |
10 | Retailers, Wholesalers, and Their Strategy Planning |
11 | Promotion - Introduction to Integrated Marketing Communications |
12 | Pricing Objectives and Policies |
13 | Price Setting in the Business World |
14 | Final Project |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
Instructions to be given during the class.
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
Quizzes(30%) Class Participation(35%) Final Project(35%) |
備考 (Notes) | ||
Full attendance is required. Attendance will be required to acquire the course credits in general. |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | William Perreault Jr., Joseph Cannon, and E. Jerome McCarthy | Essentials of Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach, 16e | McGraw-Hill Education | 2019 |
マーケティングは何なのか、なぜこの分野について知っていた方が良いのかについて学び、マーケティングを紹介する科目である。メーカーが何を作った方が良いかで考えるより、消費者は何のニーズは何なのか、何を必要としているかをしらべながらマーケティングについてならう。ビジネスだけでなく、どんな分野でも役に立マーケティング知識を得ながら、グループディスカッションのの形で学ぶ。
This course aims at introducing the basic principles of marketing. The goal of marketing any good or service is to boost the power of a good or service to satisfy the wants of consumers. This course examines our present-day marketing system from a managerial point of view.
マーケティングの基礎を勉強しながら、マーケティング・ストラテジーやターゲットマーケットについて勉強する。マーケティング分野では大事になる4P分析(プレース、プロダクト、プライス、プロモーション)がディスカッションのコアになり、グループで実際世界からの例を利用しながらで勉強する。クイズも、実際世界から出た短い例をチェックしながら意見をだす。プライシング・テクニークの基礎についても学ぶ。セグメンテーションやポジショニングなどについても勉強をする。科目の一番最後に、この科目でできた基礎知識を利用し、ファイナルレポートを書く。
This course introduces the term marketing and its role, explores the importance of strategies marketing, and describes the four elements of marketing mix (place, product, pricing, and promotion). This course also describes the make up of a working marketing strategy.
1 | Marketing's Value to Customers, Firms, and Society |
2 | Marketing Strategy Planning |
3 | Focusing Marketing Strategy with Segmentation and Positioning |
4 | Final Customers and Their Buying Behaviour |
5 | Improving Decisions with Marketing Information |
6 | Elements of Product Planning for Goods and Services |
7 | Product Management and New-Product Development |
8 | Place and Development of Channel Systems |
9 | Distribution Customer Service and Logistics |
10 | Retailers, Wholesalers, and Their Strategy Planning |
11 | Promotion - Introduction to Integrated Marketing Communications |
12 | Pricing Objectives and Policies |
13 | Price Setting in the Business World |
14 | Final Project |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
Instructions to be given during the class.
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
Quizzes(30%) Class Participation(35%) Final Project(35%) |
備考 (Notes) | ||
Full attendance is required. Attendance will be required to acquire the course credits in general. |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | William Perreault Jr., Joseph Cannon, and E. Jerome McCarthy | Essentials of Marketing: A Marketing Strategy Planning Approach, 16e | McGraw-Hill Education | 2019 |