日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Business
Course Code BT360
Theme・Subtitle ブランドマネジメント,ブランド概念を用いたマーケティング
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus
Campus
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Thu.3
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number BUS2010
Language Japanese
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy
Notes コンセントレーション:マーケティング領域

【Course Objectives】

Working together in small teams, you will attain the ability to identify problems and think critically, in addition to learning the proper language to use during presentations and paper writing. Furthermore, students will gain specialized knowledge in brand management and marketing by reading texts on branding and conducting empirical research.

【Course Contents】

Even if the product quality and technology are excellent, it is meaningless if you can't convey that effectively to the consumer. Branding is a tool for conveying a product's appeal to consumers. In this seminar, we will study how to build a brand and brand recognition using real companies as examples. In addition, every year students enter the "Kanto Student Marketing Competition," which is attended by students from economics, business administration, and commerce seminars at universities throughout the Kanto region. Two training camps will be held, one in spring and one in summer.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 統計演習3
2 業界研究1 食品・飲料・アパレル・化粧品など
3 業界研究2 自動車・精密機器など
4 業界研究3 鉄鋼・造船・建設など
5 関東マーケティング大会研究の進捗報告
6 業界研究4 商社・百貨店・コンビニ・飲食チェーンなど
7 関東マーケティング大会研究の中間発表
8 関東マーケティング大会研究の最終発表
9 関東マーケティング大会振り返り,チームフィードバック,個人フィードバック
10 ゲストによる講演
11 12月企画キックオフ
12 ゼミ内ワーク
13 12月企画最終報告会
14 年間を通じたゼミ活動の振り返り

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

 毎回,前回までのシラバスを確認し復習しておくこと

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 出席およびコメントペーパー(40%)
プレゼンテーション(30%)
最終レポート(30%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
 未定、ブランドマネジメント,マーケティングに関するテキストをゼミ生と相談の上で決定する

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
 未定

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】