日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Business
Course Code BT407
Theme・Subtitle マーケティング・リサーチの実践
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus
Campus
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Wed.4
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number BUS3010
Language Japanese
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy
Notes コンセントレーション:マーケティング領域,マネジメント領域

【Course Objectives】

The aim of this seminar is to improve skills and know-hows in business strategy and marketing research. Students learn the importance of project management skills.

【Course Contents】

Current skills required for marketing researchers overlap with the skills required for Digital Transformation (DX) talents, including three areas of data science, data engineering, and business. This course helps students improve practical marketing research skills and strategic thinking. In the first half of the semester, this course plans to acquire skills in marketing research skills, and in the second half, this course plans to divide students into some groups and conduct practical research projects.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 オリエンテーション
2 マーケティング・リサーチ手法の実習1
3 マーケティング・リサーチ手法の実習2
4 マーケティング・リサーチ手法の実習3
5 マーケティング・リサーチ手法の実習4
6 マーケティング・リサーチプロジェクト1
7 マーケティング・リサーチプロジェクト2
8 マーケティング・リサーチプロジェクト3
9 マーケティング・リサーチプロジェクト4
10 マーケティング・リサーチプロジェクト5
11 マーケティング・リサーチプロジェクト6
12 マーケティング・リサーチプロジェクト7
13 最終報告会
14 レビュー

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

マーケティング・リサーチのトレンドを理解しておくこと。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 参加度(50%)
プロジェクトへの貢献(50%)
備考 (Notes)
ただし,3回以上の欠席は原則として不合格とする。

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
その都度指定します。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
その都度指定します。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】