日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Business
Course Code BT410
Theme・Subtitle ブランドマネジメント,ブランド概念を用いたマーケティング
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus
Campus
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Thu.5
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number BUS3010
Language Japanese
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy
Notes コンセントレーション:マーケティング領域

【Course Objectives】

Working together in small teams, you will attain the ability to identify problems and think critically, in addition to learning the proper language to use during presentations and paper writing. Furthermore, students will gain specialized knowledge in brand management and marketing by reading texts on branding and conducting empirical research.

【Course Contents】

Even if the product quality and technology are excellent, it is meaningless if you can't convey that effectively to the consumer. Branding is a tool for conveying a product's appeal to consumers. In this seminar, we will study how to build a brand and brand recognition using real companies as examples. In collaboration with seminars from other universities, we will have a research presentation on the target theme (Client List: Coach Japan, Keio Department Store, Mos Food Service, Magazine House ). Two training camps will be held, one in spring and one in summer.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 ガイダンス,輪読テキスト決定,ゼミ目標および個人目標の設定
2 突発型ディスカッション
3 調査型ディスカッション
4 ゲストによる講演
5 フェルミ推定
6 インターゼミ進捗状況報告
7 輪読中間テスト,個人企画
8 インターゼミ中間発表
9 インターゼミ最終発表
10 インターゼミ振り返り,チームフィードバック,個人フィードバック
11 関東マーケティング大会ゼミ準備(チーム規範の作成,目標の設定)
12 関東マーケティング大会ゼミ中間発表
13 関東マーケティング大会ゼミ最終発表
14 学術論文の書き方講座

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

 毎回,前回までのシラバスを確認し復習しておくこと

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100  出席およびコメントペーパー(40%)
プレゼンテーション(30%)
最終レポート(30%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
 未定、ブランドマネジメント,マーケティングに関するテキストをゼミ生と相談の上で決定する

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
 未定

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】