日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
経営学部/College of BusinessCollege of Business |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
BT460/BT460BT460 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
ブランドマネジメント,ブランド概念を用いたマーケティング |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
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授業形式/ Class StyleCampus |
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校地/ CampusCampus |
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学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木4/Thu.4 Thu.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BUS3010 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
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履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
〇(履修中止可/ Eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
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備考/ NotesNotes |
コンセントレーション:マーケティング領域 |
Working together in small teams, you will attain the ability to identify problems and think critically, in addition to learning the proper language to use during presentations and paper writing. Furthermore, students will gain specialized knowledge in brand management and marketing by reading texts on branding and conducting empirical research.
Even if the product quality and technology are excellent, it is meaningless if you can't convey that effectively to the consumer. Branding is a tool for conveying a product's appeal to consumers. In this seminar, we will study how to build a brand and brand recognition using real companies as examples. In addition, every year students enter the "Kanto Student Marketing Competition," which is attended by students from economics, business administration, and commerce seminars at universities throughout the Kanto region. Two training camps will be held, one in spring and one in summer.
1 | 統計演習3 |
2 | 業界研究1 食品・飲料・アパレル・化粧品など |
3 | 業界研究2 自動車・精密機器など |
4 | 業界研究3 鉄鋼・造船・建設など |
5 | 関東マーケティング大会研究の進捗報告 |
6 | 業界研究4 商社・百貨店・コンビニ・飲食チェーンなど |
7 | 関東マーケティング大会研究の中間発表 |
8 | 関東マーケティング大会研究の最終発表 |
9 | 関東マーケティング大会振り返り,チームフィードバック,個人フィードバック |
10 | ゲストによる講演 |
11 | 12月企画キックオフ |
12 | ゼミ内ワーク |
13 | 12月企画最終報告会 |
14 | 年間を通じたゼミ活動の振り返り |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回,前回までのシラバスを確認し復習しておくこと
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席およびコメントペーパー(40%) プレゼンテーション(30%) 最終レポート(30%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
未定、ブランドマネジメント,マーケティングに関するテキストをゼミ生と相談の上で決定する |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
未定 |
少人数でのグループワークを通じて,問題を発見する力,思考する力,論文やプレゼンテーションにおいて表現する力などの実践的な能力を身につける。また,ブランドに関するテキストの輪読や実証研究をおこなうことで,ブランドマネジメントやマーケティングに関する専門的知識を習得する。
Working together in small teams, you will attain the ability to identify problems and think critically, in addition to learning the proper language to use during presentations and paper writing. Furthermore, students will gain specialized knowledge in brand management and marketing by reading texts on branding and conducting empirical research.
製品の質や技術が優れていても,消費者にその魅力が伝わらなければ意味がない。ブランドは製品の魅力を消費者に伝えるツールとなる。本ゼミでは,ブランドの構成手法や消費者からの認知などについて実際の企業を例にとって研究を行う。秋学期は,毎年,関東にある大学の経済・経営・商学系ゼミに属する学生が参加する「関東学生マーケティング大会」にエントリーしている。合宿は春と夏の2回実施する。
Even if the product quality and technology are excellent, it is meaningless if you can't convey that effectively to the consumer. Branding is a tool for conveying a product's appeal to consumers. In this seminar, we will study how to build a brand and brand recognition using real companies as examples. In addition, every year students enter the "Kanto Student Marketing Competition," which is attended by students from economics, business administration, and commerce seminars at universities throughout the Kanto region. Two training camps will be held, one in spring and one in summer.
1 | 統計演習3 |
2 | 業界研究1 食品・飲料・アパレル・化粧品など |
3 | 業界研究2 自動車・精密機器など |
4 | 業界研究3 鉄鋼・造船・建設など |
5 | 関東マーケティング大会研究の進捗報告 |
6 | 業界研究4 商社・百貨店・コンビニ・飲食チェーンなど |
7 | 関東マーケティング大会研究の中間発表 |
8 | 関東マーケティング大会研究の最終発表 |
9 | 関東マーケティング大会振り返り,チームフィードバック,個人フィードバック |
10 | ゲストによる講演 |
11 | 12月企画キックオフ |
12 | ゼミ内ワーク |
13 | 12月企画最終報告会 |
14 | 年間を通じたゼミ活動の振り返り |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回,前回までのシラバスを確認し復習しておくこと
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席およびコメントペーパー(40%) プレゼンテーション(30%) 最終レポート(30%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
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未定、ブランドマネジメント,マーケティングに関するテキストをゼミ生と相談の上で決定する |
その他 (Others) | |||||
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未定 |