日本語

Course Code etc
Academic Year 2025
College College of Business
Course Code BT502
Theme・Subtitle マーケティングの理論的・実践的理解
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Thu.5
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Credits 2
Course Number BUS4810
Language Japanese
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes コンセントレーション:マーケティング領域

【Course Objectives】

Students will individually be able to logically analyze marketing phenomena and summarize them in a paper. The goal of this seminar is for students to utilize the marketing theories, cases, history, and basic knowledge of business management, practical understanding that they have studied up until now and to compile the knowledge they have each gained during their university days.

【Course Contents】

Each student will complete their graduation thesis based on their individual theme. Students will continue their study of literature, papers, cases, and historical records relating to marketing, and conduct an interim report as appropriate. We will advise students on how to improve their literacy related to paper writing such as research analyses that take into account surveys, theme-specific data, and how to encapsulate the whole picture, and instruct them in how to write papers by themselves.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 オリエンテーション
2 個人発表①
3 個人発表②
4 個人発表③
5 個人発表④
6 個人発表⑤
7 中間報告会
8 個人発表⑥
9 個人発表⑦
10 個人発表⑧
11 個人発表⑨
12 個人発表⑩
13 個人発表⑪
14 発表会

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

各自のテーマに応じて、資料取集、分析、レジュメの準備を行うこと。特に、一次資料の収集には十分な時間を割き、オリジナリティの高い論文が出来上がるように努力することが望ましい。近年ではインターネットを利用したアンケートの実施が手軽に実行できるので、各自の調査票を授業時間内に確認したのちには速やかに調査を実施していくことが望まれる。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 最終レポート(Final Report)(40%)
報告(60%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
適宜指示する。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
適宜指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

マーケティング全般に対する知識
論文執筆の基本的知識

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】