日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
経営学部/College of BusinessCollege of Business |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
BT521/BT521BT521 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
ニューメディアと企業家精神 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
|
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木5/Thu.5 Thu.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
GBU4811 |
使用言語/ LanguageLanguage |
英語/EnglishEnglish |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
〇(履修中止可/ Eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
コンセントレーション:コミュニケーション領域 |
1) Students will apply the theories they have learned in practice
2) Students will develop their analytical writing skills
In this final year seminar, students will finish their projects, and raise awareness with respect to their finished products through new media channels. At this stage, the seminar is mainly practically based. In this course, students will apply the concepts they have learned up until the present, and also become able to apply media theory using new methods in a business setting. At the same time, students will select the topic for their graduation paper in one field.
The first semester will focus on completing the project, and the second semester will focus on workshops relating to the graduation paper.
1 | レビュー |
2 | メディア論とマーケティング |
3 | メディア論とマーケティング |
4 | メディア論とマーケティング |
5 | プロジェクト活動 (マーケティング戦略) |
6 | プロジェクト活動 (マーケティング戦略) |
7 | プロジェクト活動 (マーケティング戦略) |
8 | プロジェクト活動 |
9 | プロジェクト活動 |
10 | プロジェクト活動 |
11 | プロジェクト活動 |
12 | プロジェクト活動 (最後の準備) |
13 | プロジェクト活動 (最後の準備) |
14 | プロジェクト終了 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
プロジェクト、イベント参加
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
プロジェクト(50%) 参加、出席(20%) 小論文(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
1) 学んだ理論を実際の状況に応用する
2) 分析的ライティングスキルの開発
1) Students will apply the theories they have learned in practice
2) Students will develop their analytical writing skills
ゼミ最終学年では、学生はプロジェクトを終え、ニューメディアチャンネルを通した作品について気づきを促します。この段階でのゼミは主に実践的な内容になります。今まで学んできたメディアについてのコンセプトを応用し、また新しい方法でメディア理論をビジネスの場で応用できるような内容になっています。同時に、学生は卒論のトピックとなる1分野を選択します。
最初の学期はプロジェクトを完成させることに集中し、2学期目は卒論に関するワークショップにフォーカスします。
In this final year seminar, students will finish their projects, and raise awareness with respect to their finished products through new media channels. At this stage, the seminar is mainly practically based. In this course, students will apply the concepts they have learned up until the present, and also become able to apply media theory using new methods in a business setting. At the same time, students will select the topic for their graduation paper in one field.
The first semester will focus on completing the project, and the second semester will focus on workshops relating to the graduation paper.
1 | レビュー |
2 | メディア論とマーケティング |
3 | メディア論とマーケティング |
4 | メディア論とマーケティング |
5 | プロジェクト活動 (マーケティング戦略) |
6 | プロジェクト活動 (マーケティング戦略) |
7 | プロジェクト活動 (マーケティング戦略) |
8 | プロジェクト活動 |
9 | プロジェクト活動 |
10 | プロジェクト活動 |
11 | プロジェクト活動 |
12 | プロジェクト活動 (最後の準備) |
13 | プロジェクト活動 (最後の準備) |
14 | プロジェクト終了 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
プロジェクト、イベント参加
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
プロジェクト(50%) 参加、出席(20%) 小論文(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None