日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Business
Course Code BT574
Theme・Subtitle リーダーシップ教育の理論と実践
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus
Campus
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Thu.2
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number BUS4810
Language Japanese
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy
Notes コンセントレーション:マネジメント領域,コミュニケーション領域

【Course Objectives】

This course aims for students to acquire knowledge of leadership education and develop and evaluate leadership education practices.The results are summarized in a graduation thesis.

【Course Contents】

This course focuses on leadership education. Students are introduced to basic concepts of leadership, learning, and motivation. Students attend lectures, but are also exposed to a variety of other educational methods; they discuss theory and create new educational programs. Students are expected to demonstrate leadership, actively engage, and learn from others.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクション
2 研究概要の精査(1)
3 研究概要の精査(2)
4 研究概要の精査(3)
5 事例の調査(1)
6 事例の調査(2)
7 事例の調査(3)
8 中間発表
9 振り返り
10 論文の執筆フィードバック(1)
11 論文の執筆フィードバック(2)
12 論文の執筆フィードバック(3)
13 最終発表会
14 振り返り
※上記はあくまで計画であり、参加受講生の関心によって授業内容は変更する可能性がある。

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

毎授業ごとに、授業参加前の準備が必要となる。具体的な内容は授業ごとに指示するが、書籍・論文を読むことや、グループワークなどをおこなう時間が必要となる。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 ゼミへの積極的な参加・ゼミ運営への貢献(60%)
提出された課題の質(40%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

なし/None

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

https://www.tate-lab.net/mt/
https://note.mu/tatthiy

【注意事項 / Notice】