日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
社会学部/College of SociologyCollege of Sociology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
DA588/DA588DA588 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(一部オンライン)/Face-to-face (partially online)Face-to-face (partially online) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
対面 |
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木4/Thu.4 Thu.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
SOC4820 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
「卒業論文演習1」の単位修得 |
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
The goal of this class is to complete a high-quality graduation thesis and provide feedback to research participants.
In the first half, students will present the outline of their own graduation theses. In the second half, students will review each other's draft papers. Thinking about how to improve the papers of others and providing comments is directly linked to enhancing the quality of yours own. Therefore, regular attendance is strongly encouraged.
1 | 進捗状況の確認・共有 |
2 | 個人報告 |
3 | 個人報告 |
4 | 個人報告 |
5 | 個人報告 |
6 | 個人報告 |
7 | 草稿の相互検討 |
8 | 草稿の相互検討 |
9 | 草稿の相互検討 |
10 | 草稿の相互検討 |
11 | 草稿の相互検討 |
12 | 卒業論文集の作成 |
13 | 卒業論文集の作成 |
14 | 卒業論文集の作成 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
執筆にあたっては個人で作業するだけではなく、授業時間外もメンバーで集まって作業を行うことを強く推奨する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
個人報告への取り組み(20%) ゼミへの貢献(おもにコメント)(20%) 卒業論文(60%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
質の高い卒業論文を完成させ、調査協力者にフィードバックすることを目指します。
The goal of this class is to complete a high-quality graduation thesis and provide feedback to research participants.
前半は個人報告、後半は草稿の相互検討を行います。他のメンバーの卒論をより良いものにするにはどうすればよいのか考え、コメントすることは、自分自身の卒論を高めることに結びついついています。したがって、出席点は取りませんが、欠かさず出席することを強く求めます。
In the first half, students will present the outline of their own graduation theses. In the second half, students will review each other's draft papers. Thinking about how to improve the papers of others and providing comments is directly linked to enhancing the quality of yours own. Therefore, regular attendance is strongly encouraged.
1 | 進捗状況の確認・共有 |
2 | 個人報告 |
3 | 個人報告 |
4 | 個人報告 |
5 | 個人報告 |
6 | 個人報告 |
7 | 草稿の相互検討 |
8 | 草稿の相互検討 |
9 | 草稿の相互検討 |
10 | 草稿の相互検討 |
11 | 草稿の相互検討 |
12 | 卒業論文集の作成 |
13 | 卒業論文集の作成 |
14 | 卒業論文集の作成 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
執筆にあたっては個人で作業するだけではなく、授業時間外もメンバーで集まって作業を行うことを強く推奨する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
個人報告への取り組み(20%) ゼミへの貢献(おもにコメント)(20%) 卒業論文(60%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None