日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
社会学部/College of SociologyCollege of Sociology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
DE213/DE213DE213 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
「広告と社会とメディアの現代的な関係」の議論を深める ~いわば実践的な「広告・PR論2」 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水5/Wed.5 Wed.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
CMS3430 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
抽選登録/Lottery RegistrationLottery Registration(定員:30人/ Capacity:30) |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
〇(履修中止可/ Eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
他学部生履修不可 |
New and old medias are integrating with ads, resulting in various issues.
Students will think about their essence and ideal form, while anchoring to reality and analyzing deeply.
Students will analyze and discuss various important subjects that have no correct answer.
Students will emphasize these processes. The class will advance by having all students participate in it.
1 | 「広告・PR論」の総復習 |
2 | 学問体系 |
3 | メディアとは何か |
4 | コンテンツ産業の歴史 |
5 | ITの本質 |
6 | 広告の光と影 |
7 | キャリア、仕事観 |
8 | 会社の組織や経営の基本 |
9 | プラットフォーム、レイヤー |
10 | 法律・条令 ↔ 業界自主規制 ↔ 企業倫理 |
11 | 数的センス |
12 | Q&A |
13 | 続Q&A |
14 | 総まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
多様な社会人ゲスト講師を招聘します。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(30%) 授業への参加度(70%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
テキストの存在しないテーマを扱います。 |
好奇心と行動力
なし
この授業で何を体得できるかは、みなさんの能動性次第です。
メディア、広告、学問、キャリア、社会などの関連を深く考察します。
New and old medias are integrating with ads, resulting in various issues.
Students will think about their essence and ideal form, while anchoring to reality and analyzing deeply.
正解のない様々な重要テーマについて、ゲスト講師たちを招き、多角的な考察と議論のプロセスそのものを大切に授業を行います。
Students will analyze and discuss various important subjects that have no correct answer.
Students will emphasize these processes. The class will advance by having all students participate in it.
1 | 「広告・PR論」の総復習 |
2 | 学問体系 |
3 | メディアとは何か |
4 | コンテンツ産業の歴史 |
5 | ITの本質 |
6 | 広告の光と影 |
7 | キャリア、仕事観 |
8 | 会社の組織や経営の基本 |
9 | プラットフォーム、レイヤー |
10 | 法律・条令 ↔ 業界自主規制 ↔ 企業倫理 |
11 | 数的センス |
12 | Q&A |
13 | 続Q&A |
14 | 総まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
多様な社会人ゲスト講師を招聘します。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(30%) 授業への参加度(70%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
テキストの存在しないテーマを扱います。 |
好奇心と行動力
なし
この授業で何を体得できるかは、みなさんの能動性次第です。