日本語

Course Code etc
Academic Year 2025
College College of Sociology
Course Code DK122
Theme・Subtitle Self Improvement
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Thu.2
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number SOX3430
Language Japanese
Class Registration Method Lottery Registration(定員:20人/ Capacity:20)
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

(1) Write a research paper in English.
(2) Learn the skills necessary to write a good research paper in English.
(3) Learn effective online search techniques.
(4) Read a book and/or other sources written in English.
(5) Give a presentation in English.

【Course Contents】

(1) Learn the skills necessary to write a good research paper in English.
(2) Read a lot.
(3) Write a lot (including magic work).
(4) Complete a research paper in English.
(5) Give a presentation in English.
There are plenty of opportunities for students to work independently, with a partner, and with a group. Students can work on several different writing activities such as brainstorming, drafting, and editing, as well as other activities such as reading model texts, discussing and doing exercises in class.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 Introduction
2 (TBK) 1 Review of the Essay
3 (TBK) 2 Choosing a Topic
brainstorming a topic
expository or persuasive
writing an essay outline
4 (TBK) 3 Peer Review
parts of an introduction
5 (TBK) 3 Peer Review
parts of a conclusion
6 (TBK) 5 Outlining
writing a detailed outline
7 (TBK) 6 Avoiding Plagiarism
crediting sources
quoting and paraphrasing
8 (TBK) 7 The Language of the Research Paper
paraphrasing
common grammatical structure
transitions
9 (TBK) 8 Writing the First Draft
10 (TBK) 9 In-Text Citations
11 (TBK) 10 Academic Language
12 (TBK) 11 Editing Your Paper
13 Preparing for a Final Presentation
14 Final Presentations
Research Paper Due
Magic Journal Due

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

教科書の予習復習をする。
毎週マジックジャーナル(日記等)に取り組む。
研究論文を完成させる。
研究論文について発表する準備をする。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 最終レポート(Final Report)(20%)
Presentation(20%)
Reading Assignment & Report(20%)
Discussion(10%)
Attendance & Participation(30%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

No著者名 (Author/Editor)書籍名 (Title)出版社 (Publisher)出版年 (Date)ISBN/ISSN
1 Dorothy Zemach, Daniel Broudy, Chris Valvona Writing RESEARCH PAPERS From Essay to Research Paper 4 macmillan education 2024 9781380059260

【参考文献 / Readings】

No著者名 (Author/Editor)書籍名 (Title)出版社 (Publisher)出版年 (Date)ISBN/ISSN
1 Rhonda Byrne the MAGIC ATRIA BOOKS 2012 978451673449
その他 (Others)
Give instruction as necessary.

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

全カリの英語の授業で学んだことを踏まえ
英語の文章を読むことができる、
英語の文章を書くことができる、
学んだことを英語でプレゼンできる。

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

PC
Microsoft Word & Microsoft PowerPoint
Canvas LMS

【その他 / Others】

Let's make this class fun and meaningful together.

【注意事項 / Notice】