日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
社会学部/College of SociologyCollege of Sociology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
DK123/DK123DK123 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
Sociology |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木3/Thu.3 Thu.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
SOX3430 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
抽選登録/Lottery RegistrationLottery Registration(定員:20人/ Capacity:20) |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
〇(履修中止可/ Eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
(1) Write a research paper in English.
(2) Learn the skills necessary to write a good research paper in English.
(3) Learn effective online search techniques.
(4) Read a book and/or other sources written in English.
(5) Give a presentation in English.
(1) Learn the skills necessary to write a good research paper in English.
(2) Read a lot.
(3) Write a lot (including magic work).
(4) Complete a research paper in English.
(5) Give a presentation in English.
There are plenty of opportunities for students to work independently, with a partner, and with a group. Students can work on several different writing activities such as brainstroming, drafting, and editing, as well as other activities such as reading model texts, discussing and doing exercises in class.
1 | Introduction |
2 | 1 Review of the Essay |
3 | 2 Choosing a Topic |
4 | 3 Peer Review |
5 | 4 Researching |
6 | 5 Outlining |
7 | 6 Avoiding Plagiarism |
8 | 7 The Language of the Research Paper |
9 | 8 Writing the First Draft |
10 | 9 In-Text Citations |
11 | 10 Academic Language |
12 | 11 Editing Your Paper |
13 | 12 Presenting Your Research |
14 | Final Presentation Research Papaer Due Magic Work Due |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎週教科書の予習復習をする。
毎週マジックワーク(日記等)に取り組む。
論文を完成させる。
論文について発表する準備をする。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(20%) Presetation(20%) Reading Assignment & Report(20%) Discussion(10%) Attendance & Participation(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dorothy E. Zemach, Lisa A. Ghulldu, Carlos Islam, Robyn Brinks Lockwood | Writing Research Papers | Macmillan | 2018 | 9780230421943 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Rhonda Byrne | the MAGIC | ATRIA BOOKS | 2012 | 978451673449 |
その他 (Others) | |||||
Give instruction as necessary. |
全カリの英語の授業で学んだことを踏まえ
英語の文章を読むことができる、
英語の文章を書くことができる、
学んだことを英語でプレゼンできる。
PC
Microsoft Word & Microsoft PowerPoint
Let's make this class fun and meaningful together.
(1)英語で研究論文を書く。
(2)研究論文を書く上で必要なスキルを習得する。
(3)効果的な検索手法を習得する。
(4)英語で書かれた本などを読む。
(5)研究論文の内容についてプレゼンをする。
(1) Write a research paper in English.
(2) Learn the skills necessary to write a good research paper in English.
(3) Learn effective online search techniques.
(4) Read a book and/or other sources written in English.
(5) Give a presentation in English.
(1)良い研究論文を英語で書くためのスキルを学ぶ。
(2)英語の文献をたくさん読む。
(3)英語の文章をたくさん書く(日記を含む)。
(4)研究論文を英語で完成させる。
(5)研究論文の内容についてプレゼンをする。
(1) Learn the skills necessary to write a good research paper in English.
(2) Read a lot.
(3) Write a lot (including magic work).
(4) Complete a research paper in English.
(5) Give a presentation in English.
There are plenty of opportunities for students to work independently, with a partner, and with a group. Students can work on several different writing activities such as brainstroming, drafting, and editing, as well as other activities such as reading model texts, discussing and doing exercises in class.
1 | Introduction |
2 | 1 Review of the Essay |
3 | 2 Choosing a Topic |
4 | 3 Peer Review |
5 | 4 Researching |
6 | 5 Outlining |
7 | 6 Avoiding Plagiarism |
8 | 7 The Language of the Research Paper |
9 | 8 Writing the First Draft |
10 | 9 In-Text Citations |
11 | 10 Academic Language |
12 | 11 Editing Your Paper |
13 | 12 Presenting Your Research |
14 | Final Presentation Research Papaer Due Magic Work Due |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎週教科書の予習復習をする。
毎週マジックワーク(日記等)に取り組む。
論文を完成させる。
論文について発表する準備をする。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(20%) Presetation(20%) Reading Assignment & Report(20%) Discussion(10%) Attendance & Participation(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Dorothy E. Zemach, Lisa A. Ghulldu, Carlos Islam, Robyn Brinks Lockwood | Writing Research Papers | Macmillan | 2018 | 9780230421943 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Rhonda Byrne | the MAGIC | ATRIA BOOKS | 2012 | 978451673449 |
その他 (Others) | |||||
Give instruction as necessary. |
全カリの英語の授業で学んだことを踏まえ
英語の文章を読むことができる、
英語の文章を書くことができる、
学んだことを英語でプレゼンできる。
PC
Microsoft Word & Microsoft PowerPoint
Let's make this class fun and meaningful together.