日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
異文化コミュニケーション学部/College of Intercultural CommunicationCollege of Intercultural Communication |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
DM133/DM133DM133 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木1/Thu.1 Thu.1 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
ICC1623 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
備考参照/See "Notes"See "Notes" |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
1年次(言語Bが日本語の学生を除く):自動登録 言語Bが日本語の学生、または2年次以上:科目コード登録 |
An introductory course to acquire the basics of comprehensive Korean language skills. As in the spring semester, it aims to enable beginning learners of the Korean language to understand its characteristics and to use the four skills (reading, writing, listening, and speaking) at a basic level.
Through training, students will learn to apply and use attributive forms, suffixes, irregular forms and more. They will gain the ability to deal with lengthier sentences (dialogue). In addition, they will boost their vocabularies to build on their basic abilities to understand spoken Korean, and do exercises to help them understand context and continue conversations even when they do not understand all the words.
1 | ガイダンス |
2 | ぼくはアメリカンコーヒー |
3 | 誕⽣⽇はいつですか |
4 | 時間ありますか |
5 | バスで 40 分くらいかかります |
6 | どこで買いましたか |
7 | すこし⽢くなかったですか |
8 | ソウルより暑いです |
9 | 眠れませんでした |
10 | 公演場の前で会いましょうか |
11 | ⾵邪をひいて祭りに⾏けませんでした |
12 | 趣味が同じ⼈に会いたかったです |
13 | 引っ越してから 2 ヶ⽉が経ちました |
14 | 期末テストと総まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
本学では1単位あたりの学修時間を45時間としています(授業時間を含む)。この点をふまえた上で、履修者は事前学修・事後学修を行ってください。
詳細は毎回の授業で指示する。特に復習をきちんと行い,単語の正確な発音を身に着けられるよう努力すること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への参加度(60%) 小テストや最終テスト(40%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業時にプリントを配付する。 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 金京子 | 『パランセ韓国語 会話入門』 | 朝日出版社 | 2014 | 9784255556345 |
その他 (Others) | |||||
『朝鮮語辞典』 (小学館 1993) 電子辞書も可 |
本科目を自動登録で履修する学生は、原則として、言語Bの必修科目(週2回)と合わせて、週に3回朝鮮語の授業を履修します。科目コード登録で履修する学生は、この点をふまえた上で登録すること。
朝鮮語の総合的な運用能力の基礎を身につけるクラス。春学期に引き続き、朝鮮語に初めて接する人が、その特徴を理解し、「読む・書く・聞く・話す」の4技能を基礎的なレベルで運用できることを目指す。
An introductory course to acquire the basics of comprehensive Korean language skills. As in the spring semester, it aims to enable beginning learners of the Korean language to understand its characteristics and to use the four skills (reading, writing, listening, and speaking) at a basic level.
連体形やさまざまな接尾辞,変則活用などを応用して使うためのトレーニングを行う。ある程度長い文章(会話)についても対応することができるようにしていく。また,言葉に習熟して聞き取りの基本的な力を高めるとともに,知らない言葉があっても流れをつかんで会話を成り立たせることができるようにトレーニングを行う。
Through training, students will learn to apply and use attributive forms, suffixes, irregular forms and more. They will gain the ability to deal with lengthier sentences (dialogue). In addition, they will boost their vocabularies to build on their basic abilities to understand spoken Korean, and do exercises to help them understand context and continue conversations even when they do not understand all the words.
1 | ガイダンス |
2 | ぼくはアメリカンコーヒー |
3 | 誕⽣⽇はいつですか |
4 | 時間ありますか |
5 | バスで 40 分くらいかかります |
6 | どこで買いましたか |
7 | すこし⽢くなかったですか |
8 | ソウルより暑いです |
9 | 眠れませんでした |
10 | 公演場の前で会いましょうか |
11 | ⾵邪をひいて祭りに⾏けませんでした |
12 | 趣味が同じ⼈に会いたかったです |
13 | 引っ越してから 2 ヶ⽉が経ちました |
14 | 期末テストと総まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
本学では1単位あたりの学修時間を45時間としています(授業時間を含む)。この点をふまえた上で、履修者は事前学修・事後学修を行ってください。
詳細は毎回の授業で指示する。特に復習をきちんと行い,単語の正確な発音を身に着けられるよう努力すること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への参加度(60%) 小テストや最終テスト(40%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業時にプリントを配付する。 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 金京子 | 『パランセ韓国語 会話入門』 | 朝日出版社 | 2014 | 9784255556345 |
その他 (Others) | |||||
『朝鮮語辞典』 (小学館 1993) 電子辞書も可 |
本科目を自動登録で履修する学生は、原則として、言語Bの必修科目(週2回)と合わせて、週に3回朝鮮語の授業を履修します。科目コード登録で履修する学生は、この点をふまえた上で登録すること。