日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Intercultural Communication
Course Code DM648
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Practical Training
Campus Ikebukuro
Semester Fall Others
DayPeriod・Room
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Credits 2
Course Number ICC1723
Language Others
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes 3,4年次生対象

【Course Objectives】

Through actual work experience, students will be given the opportunity to think about their career plan beyond their four years at the university and understand how the courses provided by the College of Intercultural Communication are linked to the real world. In addition to classroom learning, students will be given the opportunity to obtain experience in the field, helping them become aware of their own connection to society.

【Course Contents】

Student selection and preparatory training will take place during the spring semester and students will be sent to respective companies as interns during the summer recess. The duration of the internship is 10 to 14 days. A debriefing session will be conducted in the fall semester.

Although this course is scheduled for the fall semester, candidates wishing to enroll need to apply during the entry period which begins in mid-April. Please check the course guidebook for details such as the qualifications for enrollment, the course registration process and the overall schedule.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 事前研修1 キャリア形成について、自己分析・職業研究・自己紹介書
2 事前研修2 実習目標について、実習先研究報告
3 事前研修3 ビジネスマナーについて、キャリアインタビュー報告
4 各企業における実地研修
5 各企業における実地研修
6 各企業における実地研修
7 各企業における実地研修
8 各企業における実地研修
9 各企業における実地研修
10 各企業における実地研修
11 各企業における実地研修
12 各企業における実地研修
13 事後研修1 実習振り返りと相互フィードバック
14 事後研修2 実習成果報告会

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

授業時間外の学習に関する指示は、必要に応じて別途指示する。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 事前研修での参加度(30%)
インターンシップ研修先の評価(40%)
事後報告会での報告内容(30%)
備考 (Notes)
成績は「合格」「不合格」のいずれかで評価する。

【テキスト / Textbooks】

なし/None

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

実習先企業や団体におけるビジネスコミュニケーションを想定した積極的な受講態度が期待される。

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】

本科目は、インターンシップ、就業体験、その他の学外活動等による実践的な学びを中心に構成する授業である。