日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
異文化コミュニケーション学部/College of Intercultural CommunicationCollege of Intercultural Communication |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
DM764/DM764DM764 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金2/Fri.2 Fri.2 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
ICC4543 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
履修要項を確認すること。 |
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Students will create research plans on their chosen themes, investigate previous research, gather and organize data and progress toward writing the final versions of their graduation theses.
Students will use the basic knowledge of the theater, dramatic performance and performing arts of East Asia they learned in Advanced Seminar 1 to develop their interests and awareness of issues and settle on graduation thesis themes, and build the foundation for
organizing their ideas into their graduation theses. Students will gather foundational materials and information related to their themes and continue to organize, analyze and consider them. Classes revolve around discussions and reports of individual progress.
1 | オリエンテーション |
2 | 卒業研究でやりたいこと① |
3 | 卒業研究でやりたいこと② |
4 | 卒業研究テーマと構想① |
5 | 卒業研究テーマと構想② |
6 | 報告①先行研究の解題 |
7 | 報告②先行研究の解題 |
8 | 報告③先行研究の解題 |
9 | 報告④関連資料とデータの整理・分析 |
10 | 報告⑤関連資料とデータの整理・分析 |
11 | 報告⑥関連資料とデータの整理・分析 |
12 | 報告⑦中間報告―卒業研究の構想と計画 |
13 | 報告⑧中間報告―卒業研究の構想と計画 |
14 | 報告⑨中間報告―卒業研究の構想と計画 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
報告(40%) 課題(40%) 授業参加度(20%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
各自のテーマに拠り、適宜指示する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
各自のテーマに拠り、適宜指示する。 |
自主的、主体的に自身のテーマに取り組む姿勢。
自ら設定したテーマについて研究計画を立て、先行研究の調査やデータの収集・整理など、卒業研究の成果物の作成をすすめていく。
Students will create research plans on their chosen themes, investigate previous research, gather and organize data and progress toward writing the final versions of their graduation theses.
専門演習1で身に付けた基礎知識と研究方法に基づき、各自が抱いた興味や関心、問題意識を発展させて卒業研究のテーマを確定し、卒業研究としてまとめるための土台をつくる。
各自のテーマに応じて、関連する基礎的資料・情報を収集し、整理・分析・思考を重ねていく。授業は各自の進捗状況の報告とディスカッションを中心とする。
Students will use the basic knowledge of the theater, dramatic performance and performing arts of East Asia they learned in Advanced Seminar 1 to develop their interests and awareness of issues and settle on graduation thesis themes, and build the foundation for
organizing their ideas into their graduation theses. Students will gather foundational materials and information related to their themes and continue to organize, analyze and consider them. Classes revolve around discussions and reports of individual progress.
1 | オリエンテーション |
2 | 卒業研究でやりたいこと① |
3 | 卒業研究でやりたいこと② |
4 | 卒業研究テーマと構想① |
5 | 卒業研究テーマと構想② |
6 | 報告①先行研究の解題 |
7 | 報告②先行研究の解題 |
8 | 報告③先行研究の解題 |
9 | 報告④関連資料とデータの整理・分析 |
10 | 報告⑤関連資料とデータの整理・分析 |
11 | 報告⑥関連資料とデータの整理・分析 |
12 | 報告⑦中間報告―卒業研究の構想と計画 |
13 | 報告⑧中間報告―卒業研究の構想と計画 |
14 | 報告⑨中間報告―卒業研究の構想と計画 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
報告(40%) 課題(40%) 授業参加度(20%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
各自のテーマに拠り、適宜指示する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
各自のテーマに拠り、適宜指示する。 |
自主的、主体的に自身のテーマに取り組む姿勢。