日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Intercultural Communication
Course Code DM769
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Fri.2
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number ICC4543
Language Others
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations 履修要項を確認すること。
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

Students will create detailed research plans on their chosen themes, investigate previous research, gather and organize data and progress toward writing the final versions of their graduation theses.

【Course Contents】

Each student will seek to complete their graduation thesis in line with their chosen theme. First, students will create detailed research plans that explain things such as what they will complete to what extent and on what kind of timeline, and what methods they will use to arrive at their conclusions. Students will also learn how to format their theses, cite sources and other information about writing academic papers and research ethics. Each class consists of students reporting on the progress of their graduation theses, and receiving comments.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 オリエンテーション、進め方について。
2 発表1および質疑応答、ディスカッション
3 発表2および質疑応答、ディスカッション
4 発表3および質疑応答、ディスカッション
5 発表4および質疑応答、ディスカッション
6 発表5および質疑応答、ディスカッション
7 発表6および質疑応答、ディスカッション
8 学術論文の構成、引用の仕方などについて
9 発表7および質疑応答、ディスカッション
10 発表8および質疑応答、ディスカッション
11 発表9および質疑応答、ディスカッション
12 発表10および質疑応答、ディスカッション
13 発表11および質疑応答、ディスカッション
14 まとめ、総括

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

毎回の授業で指示する。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 最終レポート(Final Report)(30%)
卒業研究報告1(20%)
卒業研究報告2(20%)
参加度(30%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

なし/None

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

1)授業は各受講者が主体となるディスカッションを通して行われるため、受講者は各自が自分のテーマについて自発的に調べ、発表することが求められる。
2)各参加者のプレゼンテーションについては、次の回の授業でフィードバックを行う。
3)連絡事項、資料の配付などはCanvas LMSを通して実施する。

【注意事項 / Notice】