日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
異文化コミュニケーション学部/College of Intercultural CommunicationCollege of Intercultural Communication |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
自動登録/automatic registrationautomatic registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月2/Mon.2 Mon.2 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
ICC4543 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
The goal of this seminar is for students to determine themes for Senior Research and Thesis by connecting their awareness of various issues to academic themes, and classes are conducted to help students master the fundamental elements (research methods and the like) required to make that determination.
This seminar deals with bilingual language development and language use as well as cognitive, psychological and learning aspects. Students will continue analyzing data and writing their theses based on the research and investigation conducted to date, and will complete the theses through repeated interim reports and peer readings.
1 | ガイダンス |
2 | 進捗報告(先行研究・研究方法) |
3 | 先行研究修正・ピアリーディング(1) |
4 | 先行研究修正・ピアリ―ディング(2) |
5 | 研究方法&結果・ピアリーディング(1) |
6 | 研究方法&結果・ピアリーディング(2) |
7 | 研究方法&結果・報告(1) |
8 | 研究方法&結果・報告(2) |
9 | 考察・結論(1) |
10 | 考察・結論(2) |
11 | 全体確認 |
12 | 振り返り(1) |
13 | 振り返り(2) |
14 | 卒業研究発表 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業参加(30%) 中間課題(50%) 期末課題(20%) |
備考 (Notes) | ||
合否は「卒業研究」の合否と連動する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜プリントを配付。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業内で適宜紹介する. |
授業計画の詳細については, 初回に配付されるシラバスを参照のこと。
自ら設定したテーマについて調査研究を継続し,期限までに成果物を完成させる。
The goal of this seminar is for students to determine themes for Senior Research and Thesis by connecting their awareness of various issues to academic themes, and classes are conducted to help students master the fundamental elements (research methods and the like) required to make that determination.
この演習では,バイリンガルの言語発達と言語使用ならびに認知・心理・学習面について扱う。これまでの研究調査に基づき、各自データ分析と論文執筆を進め、中間報告やピアリーデイングを繰り返しながら完成させる。
This seminar deals with bilingual language development and language use as well as cognitive, psychological and learning aspects. Students will continue analyzing data and writing their theses based on the research and investigation conducted to date, and will complete the theses through repeated interim reports and peer readings.
1 | ガイダンス |
2 | 進捗報告(先行研究・研究方法) |
3 | 先行研究修正・ピアリーディング(1) |
4 | 先行研究修正・ピアリ―ディング(2) |
5 | 研究方法&結果・ピアリーディング(1) |
6 | 研究方法&結果・ピアリーディング(2) |
7 | 研究方法&結果・報告(1) |
8 | 研究方法&結果・報告(2) |
9 | 考察・結論(1) |
10 | 考察・結論(2) |
11 | 全体確認 |
12 | 振り返り(1) |
13 | 振り返り(2) |
14 | 卒業研究発表 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業参加(30%) 中間課題(50%) 期末課題(20%) |
備考 (Notes) | ||
合否は「卒業研究」の合否と連動する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜プリントを配付。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業内で適宜紹介する. |
授業計画の詳細については, 初回に配付されるシラバスを参照のこと。