日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
異文化コミュニケーション学部/College of Intercultural CommunicationCollege of Intercultural Communication |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
DM807/DM807DM807 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金1/Fri.1 Fri.1 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
ICC4543 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
履修要項を確認すること。 |
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
The goal of this seminar is for students to determine themes for Senior Research and Thesis by connecting their awareness of various issues to academic themes, and classes are conducted to help students master the fundamental elements (research methods and the like) required to make that determination.
This seminar will focus on urban cultural studies as a continuation of Advanced Seminar 2. We will focus on the cities that have produced many different cultures, familiarize students with the literature, thought, art and other forms of expression that cities have given rise to, and further their understanding of cultural diversity. Each student will dig deeper on the theme they chose in Advanced Seminar 2 and shape it into a final product through interim presentations and presentations of results.
1 | オリエンテーション(演習の進行の確認) |
2 | 概論と担当者の決定 |
3 | 中間発表(1) |
4 | 中間発表(2) |
5 | 中間発表(3) |
6 | 中間発表(4) |
7 | 中間発表(5) |
8 | 中間発表(6) |
9 | 成果発表(1) |
10 | 成果発表(2) |
11 | 成果発表(3) |
12 | 成果発表(4) |
13 | 成果発表(5) |
14 | 成果発表(6) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席およびディスカッションへの貢献度(30%) プレゼンテーション(40%) レポート(30%) |
備考 (Notes) | ||
合否は「卒業研究」の合否と連動する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に配付する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に適宜指示する。 |
自ら設定したテーマについて調査研究を継続し,期限までに成果物を完成させる。
The goal of this seminar is for students to determine themes for Senior Research and Thesis by connecting their awareness of various issues to academic themes, and classes are conducted to help students master the fundamental elements (research methods and the like) required to make that determination.
専門演習2に引き続き,都市文化論を扱う。多様な文化を生み出してきた都市に着目し,都市が生み出した文学,思想,芸術などのさまざまな表現形態に親しみ,文化の多様性についての理解を深める。専門演習2で確定した各自のテーマを参加者それぞれが深め,中間発表と成果発表を経て成果物の形にまとめる。
This seminar will focus on urban cultural studies as a continuation of Advanced Seminar 2. We will focus on the cities that have produced many different cultures, familiarize students with the literature, thought, art and other forms of expression that cities have given rise to, and further their understanding of cultural diversity. Each student will dig deeper on the theme they chose in Advanced Seminar 2 and shape it into a final product through interim presentations and presentations of results.
1 | オリエンテーション(演習の進行の確認) |
2 | 概論と担当者の決定 |
3 | 中間発表(1) |
4 | 中間発表(2) |
5 | 中間発表(3) |
6 | 中間発表(4) |
7 | 中間発表(5) |
8 | 中間発表(6) |
9 | 成果発表(1) |
10 | 成果発表(2) |
11 | 成果発表(3) |
12 | 成果発表(4) |
13 | 成果発表(5) |
14 | 成果発表(6) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席およびディスカッションへの貢献度(30%) プレゼンテーション(40%) レポート(30%) |
備考 (Notes) | ||
合否は「卒業研究」の合否と連動する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に配付する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に適宜指示する。 |