日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
全学共通科目・全学共通カリキュラム(総合系)/University-wide Liberal Arts Courses (Comprehensive Courses)University-wide Liberal Arts Courses (Comprehensive Courses) |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
FB532/FB532FB532 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
Learning and Teaching Today 1 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
講義/LectureLecture |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期1/Spring Semester1Spring Semester1 |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水4/Wed.4 Wed.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
11 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
CMP2231 |
使用言語/ LanguageLanguage |
英語/EnglishEnglish |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
抽選他/Exceptional Lottery RegistrationExceptional Lottery Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
〇(履修中止可/ Eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Students will be able to discuss how students learn today: the current teaching and learning methodologies, theories, and practice in the digital age.
What is teaching? What is learning? Bloom’s Taxonomy Constructive alignment Active learning
Feedback
1 | What is teaching? |
2 | What is learning? |
3 | Bloom’s Taxonomy |
4 | Constructive alignment |
5 | Active learning |
6 | Feedback |
7 | Final Presentation or Essay |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
Completing weekly readings
Preparing for group/individual presentations or research paper
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
Team Quizzes(30%) Individual Quizzes(30%) Final Essay/Presentation (40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
・F科目中級(外国語による総合系科目)
・他に特別外国人学生が履修
・この授業は英語で実施する
・履修者はTOEIC®L&R 550点相当以上の英語力を有することが望ましい
・2016年度以降入学者:多彩な学び
・2015年度以前入学者:主題別A
Students will be able to discuss how students learn today: the current teaching and learning methodologies, theories, and practice in the digital age.
What is teaching? What is learning? Bloom’s Taxonomy Constructive alignment Active learning
Feedback
1 | What is teaching? |
2 | What is learning? |
3 | Bloom’s Taxonomy |
4 | Constructive alignment |
5 | Active learning |
6 | Feedback |
7 | Final Presentation or Essay |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
Completing weekly readings
Preparing for group/individual presentations or research paper
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
Team Quizzes(30%) Individual Quizzes(30%) Final Essay/Presentation (40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
・F科目中級(外国語による総合系科目)
・他に特別外国人学生が履修
・この授業は英語で実施する
・履修者はTOEIC®L&R 550点相当以上の英語力を有することが望ましい
・2016年度以降入学者:多彩な学び
・2015年度以前入学者:主題別A