日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College University-wide Liberal Arts Courses (Comprehensive Courses)
Course Code FH711
Theme・Subtitle アメリカ文学の名作短編小説を読む
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Thu.4
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Credits 2
Course Number -------
Language Japanese
Class Registration Method Exceptional Lottery Registration(定員:30人/ Capacity:30)
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges
Course Cancellation 〇(履修中止可/ Eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

This course aims to improve students' English input (reading comprehension) and output (writing ability) through intensive reading of American literature.

【Course Contents】

 We will read carefully the best short stories of American literature. Each short story will be read for one week, and each longer story will be read for two or three weeks. Since we will be reading in English, it will be essential to carefully consult a dictionary as you read each text.
 The works we will be discussing in this class are all "masterpieces," but what is it that makes a short story a "masterpiece" in the first place? Is there such a thing as a universal masterpiece? Just because our predecessors in the past have given short stories the status of "masterpieces," can we accept their evaluation at face value? With these questions in mind, this seminar aims not only to read stories, but also to verbalize the conditions of a "masterpiece" according to each student's own sense of values.
 No prior knowledge of American literature is necessary to take this class. Students who are willing to go through the trouble of reading short stories in English are encouraged to take this class. Students will read short stories at a rate of about 10 pages per week.
 Please note that the works listed below are tentative and may change depending on the interests of the students and the progress of the class.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクション
2 Edgar Allan Poe, "The Black Cat"
3 Herman Melville, "Bartleby" (1)
4 Herman Melville, "Bartleby" (2)
5 Herman Melville, "Bartleby" (3)
6 Edith Wharton, "Roman Fever"
7 Jack London, "To Build a Fire"
8 F. Scott Fitzgerald, "Babylon Revisited" (1)
9 F. Scott Fitzgerald, "Babylon Revisited" (2)
10 Flannery O'Conor, "A Good Man Is Hard To Find"
11 Tim O'Brien, "On the Rainy River"
12 Raymond Carver, "Cathedral"
13 レポート作成講座
14 学期まとめ

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

*学生主体のディスカッションが授業の中心となるので、毎回の授業準備を怠らないこと。積極的に発言する姿勢が求められる。
*英語のテクストを読むので、辞書を丹念に引きながら原文テクストを読むなど、英語の学習に対して忍耐強く、積極的な姿勢が求められる。
*毎週500字程度のレスポンスペーパーの提出を義務付ける。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 毎週のレスポンス・ペーパー(30%)
発表、ディスカッションへの貢献度(30%)
最終レポート(Final Report)(40%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
すべてプリントを配布する。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
授業内で適宜指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

個人発表・毎週のレスポンスペーパー執筆など、個人の主体性を重視する。クラス全体のディスカッションを行うが、ベースとなるのは受講生個々人が何を考えているかになるので、一人でじっくりものを考えたい学生に向いている授業となる。

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

電子辞書を除く電子機器の使用を控えること(PC、タブレット、スマートフォンなど)。

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】

2012~2015年度1年次入学者対象科目 立教B科目