日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
全学共通科目・全学共通カリキュラム(言語系)/University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses)University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses) |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
FN702/FN702FN702 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
語学/LanguageLanguage |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木4/Thu.4 Thu.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
LNS1013 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
抽選登録/Lottery RegistrationLottery Registration(定員:30人/ Capacity:30) |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
留学準備領域 |
The aim of this course is to comprehensively provide students with grammatical knowledge and skills of the Spanish language through a variety of learning activities.
Using CEFR A1 level materials, this course aims to improve students’ fundamental communication skills used in everyday life. In addition, students will enrich their understanding of the society and culture of Spanish-speaking regions by comparing those of their own countries to develop their plurilingual and pluricultural competence.
1 | 直説法現在(不規則活用I) |
2 | 曜日の名前、基数詞II |
3 | saber / conocer の使い分け |
4 | 天候、月と季節 |
5 | 時刻 |
6 | 直説法現在(不規則活用II)、querer の用法、poder / saber の使い分け |
7 | 前置詞、復習 |
8 | 直説法現在(不規則活用III) |
9 | 義務の表現、基数詞III |
10 | 人称代名詞(目的格) |
11 | 関係代名詞 que、所有形容詞(後置形) |
12 | 前置詞+人称代名詞 |
13 | 動詞 gustar、序数詞 |
14 | 総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の予習復習が必須である。音声教材は自宅でも聴き直し、各章が終わるごとに練習問題に取り組むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
中間テスト(30%) 授業内ワーク(40%) 最終テスト(Final Test)(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 豊田唯・西村亜希子 | 『くろねこと一緒にスペイン語文法』 | 朝日出版 | 2024 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 上田博人 | 『レクシコ新標準スペイン語辞典』 | 研究社 | 2020 | 4767455006 |
2 | 寺崎英樹、Enrique Contreras | 『デイリーコンサイス西和・和西辞典』 | 三省堂 | 2010 | 9784385122755 |
3 | 小池和良 他 | 『和西辞典』 | 小学館 | 2014 | 4095155310 |
その他 (Others) | |||||
紙の辞書を用意し、日々の家庭学習に活用するように。 |
【履修目安】初習・CEFR A1
母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。
さまざまな学習活動を通して、スペイン語の文法知識および言語を運用する能力の基礎を総合的に身に付けることを目標とする。
The aim of this course is to comprehensively provide students with grammatical knowledge and skills of the Spanish language through a variety of learning activities.
必修科目と並行してCEFR A1レベルの教材を扱い、日常で用いられる範囲での基本的なコミュニケーション能力の強化を目指す。また、複言語・複文化能力を養うために、スペイン語圏の社会や文化について自国のものと比較しながら理解を深める。
Using CEFR A1 level materials, this course aims to improve students’ fundamental communication skills used in everyday life. In addition, students will enrich their understanding of the society and culture of Spanish-speaking regions by comparing those of their own countries to develop their plurilingual and pluricultural competence.
1 | 直説法現在(不規則活用I) |
2 | 曜日の名前、基数詞II |
3 | saber / conocer の使い分け |
4 | 天候、月と季節 |
5 | 時刻 |
6 | 直説法現在(不規則活用II)、querer の用法、poder / saber の使い分け |
7 | 前置詞、復習 |
8 | 直説法現在(不規則活用III) |
9 | 義務の表現、基数詞III |
10 | 人称代名詞(目的格) |
11 | 関係代名詞 que、所有形容詞(後置形) |
12 | 前置詞+人称代名詞 |
13 | 動詞 gustar、序数詞 |
14 | 総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の予習復習が必須である。音声教材は自宅でも聴き直し、各章が終わるごとに練習問題に取り組むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
中間テスト(30%) 授業内ワーク(40%) 最終テスト(Final Test)(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 豊田唯・西村亜希子 | 『くろねこと一緒にスペイン語文法』 | 朝日出版 | 2024 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 上田博人 | 『レクシコ新標準スペイン語辞典』 | 研究社 | 2020 | 4767455006 |
2 | 寺崎英樹、Enrique Contreras | 『デイリーコンサイス西和・和西辞典』 | 三省堂 | 2010 | 9784385122755 |
3 | 小池和良 他 | 『和西辞典』 | 小学館 | 2014 | 4095155310 |
その他 (Others) | |||||
紙の辞書を用意し、日々の家庭学習に活用するように。 |
【履修目安】初習・CEFR A1
母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。