日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses)
Course Code FN796
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Language
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Fri.3
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number LNS3012
Language Others
Class Registration Method Lottery Registration(定員:30人/ Capacity:30)
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes プロジェクト領域

【Course Objectives】

The main objective of the course is to understand the world of “Pop Latino” through pop music of Spain and Latin America, and comprehend social and historical contexts, way of thinking and original expressions that Spanish-speaking people share. Students can improve their listening, reading and translating skills by listening Spanish hit songs, reading (singing) and translating their lyrics.

【Course Contents】

Students will analyze hit songs’ lyrics performed by each country and region’s representative artists, using basic and newly learned Spanish grammar knowledge. On the first day for an assigned song the professor presents the artist and his/her song, then explain some important grammar and expressions. On the second day, students will read their translations, and the professor comments appropriately on grammar and translation techniques.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクション
Introduction
2 スペイン歌手 歌詞の文法解説
Spanish artist: Explanation of grammar used in the lyrics
3 スペイン歌手 訳文発表,歌詞分析,内容解説
Spanish artist: Analysis of the lyrics, comments
4 グアテマラ歌手 歌詞の文法解説
Guatemalan artist: Explanation of grammar used in the blog
5 グアテマラ歌手 訳文発表、歌詞分析、内容解説
Guatemalan artist: Analysis of the lyrics, comments
6 キューバ歌手 歌詞の文法解説
Cuban artist: Explanation of grammar used in the lyrics
7 キューバ歌手 訳文発表,歌詞分析,内容解説
Cuban artist: Analysis of the lyrics, comments
8 プエルトリコ歌手 歌詞の文法解説
Puerto Rican artists: Explanation of grammar used in the lyrics
9 プエルトリコ歌手 訳文発表,歌詞分析,内容解説
Puerto Rican artists: Analysis of the lyrics, comments
10 コロンビア歌手 歌詞の文法解説
Colombian artist: Explanation of grammar used in the lyrics
11 コロンビア歌手 訳文発表,歌詞分析,内容解説
Colombian artist: Analysis of the lyrics, comments
12 ペルー歌手 歌詞の文法解説
Peruvian artist: Explanation of grammar used in the lyrics
13 ペルー歌手 訳文発表,歌詞分析,内容解説
Peruvian artist: artist Analysis of the lyrics, comments
14 まとめ,質疑応答
Wrap up, time for questions and answers

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

課題曲の2日目授業までに歌詞をひと通り翻訳しておくこと。また,基礎・中級で学習した文法事項は常に復習しておくこと。また,アクティブラーニングは指定されたラテンポップの曲の中からひとつ選び,曲を聴いた上で翻訳し提出。さらに,曲の内容および曲から得た自分の感想を書いて提出すること。
Students should translate the whole lyrics before the second day for an assigned song. Also they should review constantly the grammar learned in basic and intermediate courses. As for Active learning hour, students will choose a Latin Pop song from options, translate its lyrics after listening. In addition, they will make a review and describe their impressions and submit all of them.

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 授業内に行う小テスト1(25%)
授業内に行う小テスト2(25%)
リアクションペーパーの内容(30%)
アクティブラーニング(10%)
パフォーマンス点(10%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
必要に応じてオンラインで配布・共有します。
Handouts will be distributed.

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

授業のプラットフォームはGoogle classroomを使用します。Google classroomを使えるようにしておくこと。

【注意事項 / Notice】

母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。