日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
全学共通科目・全学共通カリキュラム(言語系)/University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses)University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses) |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
FN811/FN811FN811 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
語学/LanguageLanguage |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木3/Thu.3 Thu.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
LNS2013 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
プロジェクト領域 |
This course aims to enrich students' knowledge of the culture and society of Spanish-speaking regions while they actively learn the language through various class activities.
Based on the CEFR A2 level of Spanish language skills acquired in the mandatory and elective courses, this course will use CEFR A2 level materials. The overall theme of this course is entertainment in Spanish-speaking regions, with a focus on movies, songs, drama, and TV as specific subject matter. The courses in this area are also positioned as preparatory courses for academic courses.
By watching commercials from various countries and regions where Spanish is the native language, students will gain awareness and expand their knowledge of diverse cultures and ways of thinking. Students will develop an active listening attitude by utilizing their own linguistic and cultural assets. Shadowing will help students become familiar with Spanish intonation and improve their listening comprehension and pronunciation. Through activities, vocabulary and grammar skills will be strengthened and ensured one by one.
1 | オリエンテーション CM1 |
2 | アクティビティ1 |
3 | CM2 |
4 | アクティビティ2 |
5 | CM3 |
6 | アクティビティ3 シャドウイング発表準備 |
7 | シャドウイング中間発表 |
8 | CM4 |
9 | アクティビティ4 |
10 | CM5 |
11 | アクティビティ5 |
12 | テスト |
13 | シャドウイング発表準備 |
14 | シャドウイング発表 まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
講義1回あたり4時間の授業時間外学修が必要であることを目安として、予習・復習に取り組むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業内発表(20%) 課題/単語テスト/授業参加(40%) 最終テスト(Final Test)(20%) 最終レポート(Final Report)(20%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 藤井嘉祥ほか | 『書き込み式スペイン語単語帳』 | 朝日出版 | 2017 | 9784255550855 |
その他 (Others) | |||||
その他必要な教材は適宜準備してCanvasLMSにて配布 参考文献についても、授業内で紹介していく |
意欲的に学ぶ姿勢、積極的に授業に参加する姿勢の学生を歓迎します。
CMなど、語学教材ではないネイティブ向けの視聴覚素材に触れて、楽しみながらスペイン語ネイティブ話者の視点や感覚、文化の違いに気がつきましょう。
秋学期開講のスペイン語演習2も履修することを推奨します。
【履修目安】CEFR A1以上
母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。
さまざまな授業活動によって能動的に言語を学びながら、スペイン語圏の文化や社会に関する教養を深めることを目指す。
This course aims to enrich students' knowledge of the culture and society of Spanish-speaking regions while they actively learn the language through various class activities.
必修科目等で身に付けたCEFR A2レベルのスペイン語運用能力を土台とし、CEFR A2レベルの題材を使用する。科目の総合テーマは「スペイン語圏のエンターテインメント」で、具体的な題材として、映画、歌、演劇、TV等を扱う。また、本領域の科目はアカデミック領域の科目を受講するための準備段階にも位置づけられる。
スペイン語を母語とするさまざまな国や地域のCMを見ることで多様な文化や考え方について気づきを促し知見を広げ、学生自身の中にある言語資産、文化資産を活用してアクティブリスニングの姿勢を養う。シャドウイングによりスペイン語のイントネーションに慣れ聴解力、発音の向上を目指し、アクティビティをとおして適切な語彙力、文法力を強化し、一つ一つを確実なものとしていく。
Based on the CEFR A2 level of Spanish language skills acquired in the mandatory and elective courses, this course will use CEFR A2 level materials. The overall theme of this course is entertainment in Spanish-speaking regions, with a focus on movies, songs, drama, and TV as specific subject matter. The courses in this area are also positioned as preparatory courses for academic courses.
By watching commercials from various countries and regions where Spanish is the native language, students will gain awareness and expand their knowledge of diverse cultures and ways of thinking. Students will develop an active listening attitude by utilizing their own linguistic and cultural assets. Shadowing will help students become familiar with Spanish intonation and improve their listening comprehension and pronunciation. Through activities, vocabulary and grammar skills will be strengthened and ensured one by one.
1 | オリエンテーション CM1 |
2 | アクティビティ1 |
3 | CM2 |
4 | アクティビティ2 |
5 | CM3 |
6 | アクティビティ3 シャドウイング発表準備 |
7 | シャドウイング中間発表 |
8 | CM4 |
9 | アクティビティ4 |
10 | CM5 |
11 | アクティビティ5 |
12 | テスト |
13 | シャドウイング発表準備 |
14 | シャドウイング発表 まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
講義1回あたり4時間の授業時間外学修が必要であることを目安として、予習・復習に取り組むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業内発表(20%) 課題/単語テスト/授業参加(40%) 最終テスト(Final Test)(20%) 最終レポート(Final Report)(20%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 藤井嘉祥ほか | 『書き込み式スペイン語単語帳』 | 朝日出版 | 2017 | 9784255550855 |
その他 (Others) | |||||
その他必要な教材は適宜準備してCanvasLMSにて配布 参考文献についても、授業内で紹介していく |
意欲的に学ぶ姿勢、積極的に授業に参加する姿勢の学生を歓迎します。
CMなど、語学教材ではないネイティブ向けの視聴覚素材に触れて、楽しみながらスペイン語ネイティブ話者の視点や感覚、文化の違いに気がつきましょう。
秋学期開講のスペイン語演習2も履修することを推奨します。
【履修目安】CEFR A1以上
母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。