日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
全学共通科目・全学共通カリキュラム(言語系)/University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses)University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses) |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
FQ702/FQ702FQ702 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
語学/LanguageLanguage |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金3/Fri.3 Fri.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
LNC1012 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
抽選登録/Lottery RegistrationLottery Registration(定員:30人/ Capacity:30) |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
留学準備領域 |
The aim of this course is to comprehensively provide students with grammatical knowledge and skills of the Chinese language through a variety of learning activities.
Using CEFR A2 level materials, this course aims to improve students’ fundamental communication skills used in everyday life. In addition, students will enrich their understanding of the society and culture of Chinese-speaking regions by comparing those of their own countries to develop their plurilingual and pluricultural competence.
1 | 第1課 九月去北京旅游最好 |
2 | 第2課 我每天六点起床 |
3 | 第3課 左边那个红色的是我的 |
4 | 第4課 这个工作是他帮我介绍的 |
5 | 第5課 就买这件吧 |
6 | 第6課 你怎么不吃了 |
7 | 第7課 你家离公司远吗 |
8 | 第8課 让我想想再告诉你 |
9 | 第9課 题太多,我没做完 |
10 | 第10課 别找了,手机在桌子上呢 |
11 | 第11課 他比我大三岁 |
12 | 第12課 你穿得太少了 |
13 | 第13課 门开着呢 |
14 | 第14課 你看过那个电影吗 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
事前学習:テキストの新出単語を覚え、音声ファイルをダウンロードしてよく聴いておく。
事後学習:既習の本文・例文を参考に、作文練習をする。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
課題、小テスト、授業内で実施されるテスト(80%) 授業参加度(20%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 姜麗萍 | 『STANDARD COURSE――中国語の世界標準テキスト―― 2』 | スプリックス | 2015 | 9784906725199 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業時に補充教材を配布する。 |
【履修目安】CEFR A1以上
母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。
さまざまな学習活動を通して、中国語の文法知識および言語を運用する能力の基礎を総合的に身に付けることを目標とする。
The aim of this course is to comprehensively provide students with grammatical knowledge and skills of the Chinese language through a variety of learning activities.
必修科目と並行してCEFR A2レベルの教材を扱い、日常で用いられる範囲での基本的なコミュニケーション能力の強化を目指す。また、複言語・複文化能力を養うために、中国語圏の社会や文化について自国のものと比較しながら理解を深める。
Using CEFR A2 level materials, this course aims to improve students’ fundamental communication skills used in everyday life. In addition, students will enrich their understanding of the society and culture of Chinese-speaking regions by comparing those of their own countries to develop their plurilingual and pluricultural competence.
1 | 第1課 九月去北京旅游最好 |
2 | 第2課 我每天六点起床 |
3 | 第3課 左边那个红色的是我的 |
4 | 第4課 这个工作是他帮我介绍的 |
5 | 第5課 就买这件吧 |
6 | 第6課 你怎么不吃了 |
7 | 第7課 你家离公司远吗 |
8 | 第8課 让我想想再告诉你 |
9 | 第9課 题太多,我没做完 |
10 | 第10課 别找了,手机在桌子上呢 |
11 | 第11課 他比我大三岁 |
12 | 第12課 你穿得太少了 |
13 | 第13課 门开着呢 |
14 | 第14課 你看过那个电影吗 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
事前学習:テキストの新出単語を覚え、音声ファイルをダウンロードしてよく聴いておく。
事後学習:既習の本文・例文を参考に、作文練習をする。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
課題、小テスト、授業内で実施されるテスト(80%) 授業参加度(20%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 姜麗萍 | 『STANDARD COURSE――中国語の世界標準テキスト―― 2』 | スプリックス | 2015 | 9784906725199 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業時に補充教材を配布する。 |
【履修目安】CEFR A1以上
母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。