日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
全学共通科目・全学共通カリキュラム(言語系)/University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses)University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses) |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
FQ916/FQ916FQ916 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
語学/LanguageLanguage |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
火1/Tue.1 Tue.1 , 木2/Thu.2, Thu.2 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
LNC1013 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
「中国語基礎1」を事前に修得していなければ履修できない。 |
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
The goal is to ensure students can produce standard and accurate pronunciation, to improve their ability to read and write pinyin, to learn beginner-level grammar, and to develop daily communication skills.
Classes are held twice a week. Standardized Chinese textbooks and a standardized Chinese syllabus will be used in all classes. In addition to understanding grammar, this course will help students practice listening and replying in a communicative way through pair work of conversation in order to improve students’ Chinese language skill.
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業ごとに担当教員から指示される自宅学習を行うこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業参加度(30%) 授業時に行う小テスト、課題(30%) 学期末に行う中国語統一テスト(40%) |
備考 (Notes) | ||
上記の結果から総合的に評価する。 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 李偉・管虹・岩田好司 | 『協同学習で学ぶ中国語 ステップアップ』(第3版) | 三修社 | 2020 | 9784384410464 1087 |
各クラスのCanvas LMSを参照すること。
標準的かつ正確な発音と,ピンインの読み書きの能力を確実にし,さらに初級レベルの文法を習得し,日常的なコミュニケーション能力を養うことを目標とする。
The goal is to ensure students can produce standard and accurate pronunciation, to improve their ability to read and write pinyin, to learn beginner-level grammar, and to develop daily communication skills.
週2回一括履修。全クラスで統一教科書,統一シラバスによって授業を進める。文法理解のほか,コミュニカティブな方法による応答練習やペアワークを通じた会話練習やリスニング練習を行い,スキルの向上をはかる。
Classes are held twice a week. Standardized Chinese textbooks and a standardized Chinese syllabus will be used in all classes. In addition to understanding grammar, this course will help students practice listening and replying in a communicative way through pair work of conversation in order to improve students’ Chinese language skill.
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 | |
6 | |
7 | |
8 | |
9 | |
10 | |
11 | |
12 | |
13 | |
14 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業ごとに担当教員から指示される自宅学習を行うこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業参加度(30%) 授業時に行う小テスト、課題(30%) 学期末に行う中国語統一テスト(40%) |
備考 (Notes) | ||
上記の結果から総合的に評価する。 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 李偉・管虹・岩田好司 | 『協同学習で学ぶ中国語 ステップアップ』(第3版) | 三修社 | 2020 | 9784384410464 1087 |
各クラスのCanvas LMSを参照すること。