日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
全学共通科目・全学共通カリキュラム(言語系)/University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses)University-wide Liberal Arts Courses (Language Courses) |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
FR844/FR844FR844 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
語学/LanguageLanguage |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月2/Mon.2 Mon.2 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
LNK3013 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
アカデミック領域 |
In this Korean language lecture about to the contents until a basic subject, participants will perform Korean study to the raise basic ability. By difference between formal form and polite form, the confirmation through the letter of the conversation, it usually increases vocabulary and raises articulacy.
In this Korean language lecture in to the study participants will use a collection of sentences for learning basic writings to compare their own translations with and will use the collection of sentences as a reference in learning various practical sentences. Students will practice writing and expression from the level where they can express themselves with a limited vocabulary to the level where they can improve their vocabulary quality. Students are required to know Korean at pre-level 2 or higher on The Korean Language Proficiency Test.
1 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
2 | 前回の内容を踏まえた作文 |
3 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
4 | 前回の内容を踏まえた作文 |
5 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
6 | 前回の内容を踏まえた作文 |
7 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
8 | 前回の内容を踏まえた作文 |
9 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
10 | 前回の内容を踏まえた作文 |
11 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
12 | 前回の内容を踏まえた作文 |
13 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
14 | 前回の内容を踏まえた作文 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
特に指示はありません。辞書は必要です。
復習をきちんとしましょう。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終テスト(Final Test)(30%) 最終レポート(Final Report)(20%) 授業への参加度(50%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | HANA韓国語教育研究会 編著 | 『韓国語ライティングの文例集』 | HANA | 2010 | 9784 7574 1863 9 |
映像等を並行して紹介する予定です。その他, 必要な場合は資料を提供いたします。なお,授業中に全ての電子機器の操作(写真撮影・録画・録音・モバイル・スマホ・パソコン操作等)は絶対に行わないようにお願いいたします。辞書が必要な場合は,紙の辞書か電子辞書をご持参ください。
母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。
中級までの学習内容をもとに,基本的な能力を高めたい学生のために学習を行う予定です。
普通形と丁寧形の相異,会話を文字で確認を通して語彙表現と語彙能力を高めて行きます。
In this Korean language lecture about to the contents until a basic subject, participants will perform Korean study to the raise basic ability. By difference between formal form and polite form, the confirmation through the letter of the conversation, it usually increases vocabulary and raises articulacy.
基本的なライティングを学ぶための文例集を参考に様々な実用文について学習しつつ,文例集などを使用して参加者自らが訳の比較を行います。
少ない語彙で表現できるレベルから,語彙そのものを高めるレベルまで,書き方と表現の練習を行います。ハングル能力検定準2級以上の知識が必要です。
In this Korean language lecture in to the study participants will use a collection of sentences for learning basic writings to compare their own translations with and will use the collection of sentences as a reference in learning various practical sentences. Students will practice writing and expression from the level where they can express themselves with a limited vocabulary to the level where they can improve their vocabulary quality. Students are required to know Korean at pre-level 2 or higher on The Korean Language Proficiency Test.
1 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
2 | 前回の内容を踏まえた作文 |
3 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
4 | 前回の内容を踏まえた作文 |
5 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
6 | 前回の内容を踏まえた作文 |
7 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
8 | 前回の内容を踏まえた作文 |
9 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
10 | 前回の内容を踏まえた作文 |
11 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
12 | 前回の内容を踏まえた作文 |
13 | 映像の聴き取り及び文書の講読 |
14 | 前回の内容を踏まえた作文 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
特に指示はありません。辞書は必要です。
復習をきちんとしましょう。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終テスト(Final Test)(30%) 最終レポート(Final Report)(20%) 授業への参加度(50%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | HANA韓国語教育研究会 編著 | 『韓国語ライティングの文例集』 | HANA | 2010 | 9784 7574 1863 9 |
映像等を並行して紹介する予定です。その他, 必要な場合は資料を提供いたします。なお,授業中に全ての電子機器の操作(写真撮影・録画・録音・モバイル・スマホ・パソコン操作等)は絶対に行わないようにお願いいたします。辞書が必要な場合は,紙の辞書か電子辞書をご持参ください。
母語話者は履修してはならない。単位修得できないため注意すること。