日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HA612/HA612HA612 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月3/Mon.3 Mon.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM2003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Using familiar tourist sites as a target, students will learn survey and evaluation methods for the local resources of tourist sites, from the perspective of landscapes.
Beginning with tourist sites, I will introduce an outline of methods for evaluating regions from the point of view of landscape. In addition, each group of participants will select one area or district in Tokyo and the surrounding area that is a tourist site, make a survey plan for evaluating the local resources with a focus on landscapes, carry out their plan, and present the results.
1 | ガイダンス |
2 | 観光地景観資源調査の考え方(1) |
3 | 観光地景観資源調査の考え方(2) |
4 | 実地調査計画(1) |
5 | 実地調査計画(2) |
6 | 実地調査計画(3) |
7 | 実地調査中間報告(1) |
8 | 実地調査中間報告(2) |
9 | 実地調査中間報告(3) |
10 | 実地調査最終報告(1) |
11 | 実地調査最終報告(2) |
12 | 実地調査最終報告(3) |
13 | 実地調査最終報告(4) |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
発表のための十分な準備と議論への積極的参加・発言が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席・参加状況、およびレポート等を総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜紹介する。 |
身近な観光地を対象に,観光地の地域資源を風景や景観およびランドスケープなどの観点から調査し評価するための方法について学ぶ。
Using familiar tourist sites as a target, students will learn survey and evaluation methods for the local resources of tourist sites, from the perspective of landscapes.
観光地をはじめとする地域を風景・景観・ランドスケープという観点からとらえて評価する方法について概要を紹介する。その上で参加者はグループに分かれて東京とその近郊の範囲内で観光地とみなされる地域・地区を一か所選び、景観を中心とした地域資源評価のための調査計画を立て,調査を実施し,その結果をまとめて発表する。
Beginning with tourist sites, I will introduce an outline of methods for evaluating regions from the point of view of landscape. In addition, each group of participants will select one area or district in Tokyo and the surrounding area that is a tourist site, make a survey plan for evaluating the local resources with a focus on landscapes, carry out their plan, and present the results.
1 | ガイダンス |
2 | 観光地景観資源調査の考え方(1) |
3 | 観光地景観資源調査の考え方(2) |
4 | 実地調査計画(1) |
5 | 実地調査計画(2) |
6 | 実地調査計画(3) |
7 | 実地調査中間報告(1) |
8 | 実地調査中間報告(2) |
9 | 実地調査中間報告(3) |
10 | 実地調査最終報告(1) |
11 | 実地調査最終報告(2) |
12 | 実地調査最終報告(3) |
13 | 実地調査最終報告(4) |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
発表のための十分な準備と議論への積極的参加・発言が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席・参加状況、およびレポート等を総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜紹介する。 |