日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HA613/HA613HA613 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月4/Mon.4 Mon.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM2003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Students will uncover issues in tourist sites and areas, learn perspectives for proposed solutions, and study the current situation and analysis methods.
Through readings of related literature and past research, students will gain basic knowledge and skills. In addition, students will discover the appeal of an area, implement field surveys and literature surveys of their target area regarding initiatives to increase that appeal, and deepen their understanding of the basic items for identifying issues and survey methods.
Note that participants will be required to participate subjectively in discussions.
1 | ガイダンス |
2 | 事例の提示とディスカッション |
3 | 観光地の成立・発展に関する文献の講読1 |
4 | 観光地の成立・発展に関する文献の講読2 |
5 | 観光地の成立・発展に関する文献の講読3 |
6 | 観光地の成立・発展に関する文献の講読4 |
7 | 論文紹介1 |
8 | 論文紹介2 |
9 | 論文紹介3 |
10 | 論文紹介4 |
11 | 学外演習に向けての準備1 |
12 | 学外演習に向けての準備2 |
13 | 成果取りまとめ,発表 |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
配付された資料には必ず事前に目を通して授業に臨むこと。また,各自・グループの作業成果を発表する際には,入念な準備を行うこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
ゼミ中の発表,討論への参加状況,およびレポートを総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
演習中に適宜紹介する。 |
観光地や地域の課題発見ならびに解決策の提案のための視点について学ぶとともに,現状の把握ならびに分析の方法を習得する。
Students will uncover issues in tourist sites and areas, learn perspectives for proposed solutions, and study the current situation and analysis methods.
関連文献や既往研究の講読により基礎的な知識やスキルの習得を行う。また,地域の魅力を発見し,それらを高めるための取り組みについて対象地を訪れて調査を実施するとともに,文献調査と合わせて課題発見のための基礎的な項目の把握や調査方法についての理解を深める。
なお、参加者には主体的に討議に参加することを求める。
Through readings of related literature and past research, students will gain basic knowledge and skills. In addition, students will discover the appeal of an area, implement field surveys and literature surveys of their target area regarding initiatives to increase that appeal, and deepen their understanding of the basic items for identifying issues and survey methods.
Note that participants will be required to participate subjectively in discussions.
1 | ガイダンス |
2 | 事例の提示とディスカッション |
3 | 観光地の成立・発展に関する文献の講読1 |
4 | 観光地の成立・発展に関する文献の講読2 |
5 | 観光地の成立・発展に関する文献の講読3 |
6 | 観光地の成立・発展に関する文献の講読4 |
7 | 論文紹介1 |
8 | 論文紹介2 |
9 | 論文紹介3 |
10 | 論文紹介4 |
11 | 学外演習に向けての準備1 |
12 | 学外演習に向けての準備2 |
13 | 成果取りまとめ,発表 |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
配付された資料には必ず事前に目を通して授業に臨むこと。また,各自・グループの作業成果を発表する際には,入念な準備を行うこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
ゼミ中の発表,討論への参加状況,およびレポートを総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
演習中に適宜紹介する。 |