日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HA628/HA628HA628 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
研究の基礎を学習する |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水2/Wed.2 Wed.2 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM2003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Students will learn the basics of research on the theme of hospitality. Students will also gain the ability to think and act independently, and through joint study students will gain the attitude and skills to learn together.
Students will study literature used in tourism research. Students will learn the basics and skills of research. Students will practice working autonomously through group work and conducting seminars.
1 | Introduction |
2 | 夏合宿の調査結果の整理1 |
3 | 夏合宿の調査結果の整理2 |
4 | グループ別調査結果の中間発表1 |
5 | 報告書の作成1 |
6 | 報告書の作成2 |
7 | 報告書ドラフト確認 |
8 | グループ別調査結果の中間発表2 |
9 | 報告書の作成3 |
10 | 報告書の作成4 |
11 | グループ別調査結果の最終発表 |
12 | 報告書製本の準備 |
13 | まとめ |
14 | 報告書の発送作業 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
新聞を読む習慣を身につけること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 授業中の発言, 質問(30%) グループ発表(30%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
大学図書館の資料やデータベースを使用する |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜授業中に紹介する |
適宜授業中に紹介する
Hospitality をテーマに研究の基礎を学ぶ。また、自ら考え行動する力と共同学習を通して一緒に学ぶ姿勢と技術を習得する。
Students will learn the basics of research on the theme of hospitality. Students will also gain the ability to think and act independently, and through joint study students will gain the attitude and skills to learn together.
観光研究に使用する文献について学習する。研究の基礎や技術を身につける。グループワークやゼミ運営において、自主的な活動を訓練する。
Students will study literature used in tourism research. Students will learn the basics and skills of research. Students will practice working autonomously through group work and conducting seminars.
1 | Introduction |
2 | 夏合宿の調査結果の整理1 |
3 | 夏合宿の調査結果の整理2 |
4 | グループ別調査結果の中間発表1 |
5 | 報告書の作成1 |
6 | 報告書の作成2 |
7 | 報告書ドラフト確認 |
8 | グループ別調査結果の中間発表2 |
9 | 報告書の作成3 |
10 | 報告書の作成4 |
11 | グループ別調査結果の最終発表 |
12 | 報告書製本の準備 |
13 | まとめ |
14 | 報告書の発送作業 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
新聞を読む習慣を身につけること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 授業中の発言, 質問(30%) グループ発表(30%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
大学図書館の資料やデータベースを使用する |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜授業中に紹介する |
適宜授業中に紹介する