日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HA651/HA651HA651 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
都市観光と観光地域の構造 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月3/Mon.3 Mon.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM3003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
In this seminar, we will combine the distribution and location of urban tourism and tourist sites, tourism resources and markets, and the flow of tourists, etc. to unravel the structure of tourist areas as spatial compositions.
Each student will be assigned a theme and take a one-day research tour. Students will also choose a time to conduct fieldwork (domestic survey). Places will be decided in consultation with the student. Fieldwork will be the practical application of the knowledge and methods learned during class.
1 | 授業のオリエンテーション |
2 | 一日巡検準備 1 |
3 | 一日巡検準備 1 |
4 | パソコン実習:文献検索方法 |
5 | パソコン実習:文献検索方法 |
6 | 調査準備:現地調査テーマ発表① |
7 | 調査準備:現地調査テーマ発表② |
8 | 調査準備:現地調査テーマ発表③ |
9 | 調査準備:現地調査テーマ発表④ |
10 | 調査準備:現地調査進捗報告① |
11 | 調査準備:現地調査進捗報告② |
12 | 調査準備:現地調査進捗報告③ |
13 | 進路懇談会 |
14 | 調査準備:現地調査進捗報告④ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時に指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への出席・取り組み(70%) 報告(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
Canvas LMSを利用する。
本演習では,都市観光と観光地の分布と立地,観光資源と市場,観光客流動などを組み合わせて,空間的結合体としての観光地域の構造を明らかにする。
In this seminar, we will combine the distribution and location of urban tourism and tourist sites, tourism resources and markets, and the flow of tourists, etc. to unravel the structure of tourist areas as spatial compositions.
各自がテーマを設定し,一日巡検を実施する。また,時期を選んで,フィールドワーク(国内調査)を実施する。場所については,学生と相談して決定する。フィールドワークでは,授業を通じて身に付けた知識と方法を実践する。
Each student will be assigned a theme and take a one-day research tour. Students will also choose a time to conduct fieldwork (domestic survey). Places will be decided in consultation with the student. Fieldwork will be the practical application of the knowledge and methods learned during class.
1 | 授業のオリエンテーション |
2 | 一日巡検準備 1 |
3 | 一日巡検準備 1 |
4 | パソコン実習:文献検索方法 |
5 | パソコン実習:文献検索方法 |
6 | 調査準備:現地調査テーマ発表① |
7 | 調査準備:現地調査テーマ発表② |
8 | 調査準備:現地調査テーマ発表③ |
9 | 調査準備:現地調査テーマ発表④ |
10 | 調査準備:現地調査進捗報告① |
11 | 調査準備:現地調査進捗報告② |
12 | 調査準備:現地調査進捗報告③ |
13 | 進路懇談会 |
14 | 調査準備:現地調査進捗報告④ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時に指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への出席・取り組み(70%) 報告(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
Canvas LMSを利用する。