日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HA656/HA656HA656 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月4/Mon.4 Mon.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM3003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
As a continuation of second year, students will learn basic and advanced research issues and methods relating to the evaluation and conservation/utilization of regional landscapes in tourist and other areas.
Students will conduct a proposal work on tourism activation program at a specific region from the aspect of landscape, as group work with presentations and discussions. Based on these works, in order to narrow down individual research themes, participants will read widely from the literature related to their interests and deepen their understanding through discussion.
1 | ガイダンス |
2 | 観光活用提案の中間報告(1) |
3 | 観光活用提案の中間報告(2) |
4 | 観光活用提案の中間報告(3) |
5 | 観光活用提案発表(1) |
6 | 観光活用提案発表(2) |
7 | 観光活用提案発表(3) |
8 | 文献講読と議論 |
9 | 文献講読と議論 |
10 | 文献講読と議論 |
11 | 文献講読と議論 |
12 | 文献講読と議論 |
13 | 文献講読と議論 |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
発表のための十分な準備と議論への積極的参加・発言が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席・参加状況、およびレポート等を総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜紹介する。 |
2年次に続き,観光地を始めとする地域の風景・景観・ランドスケープの価値評価や保全・活用のあり方に関する,基礎および発展的な研究の課題や方法について学ぶ。
As a continuation of second year, students will learn basic and advanced research issues and methods relating to the evaluation and conservation/utilization of regional landscapes in tourist and other areas.
固有の地域を対象に,景観の観点から,観光活用にかかわる提案をグループ作業で行い,その結果をとりまとめてプレゼンテーションし議論を行う。これを踏まえて参加者の個別研究テーマを具体化していくために, 参加者各自の関心に沿って関連する文献を広範に講読・議論し理解を深める。
Students will conduct a proposal work on tourism activation program at a specific region from the aspect of landscape, as group work with presentations and discussions. Based on these works, in order to narrow down individual research themes, participants will read widely from the literature related to their interests and deepen their understanding through discussion.
1 | ガイダンス |
2 | 観光活用提案の中間報告(1) |
3 | 観光活用提案の中間報告(2) |
4 | 観光活用提案の中間報告(3) |
5 | 観光活用提案発表(1) |
6 | 観光活用提案発表(2) |
7 | 観光活用提案発表(3) |
8 | 文献講読と議論 |
9 | 文献講読と議論 |
10 | 文献講読と議論 |
11 | 文献講読と議論 |
12 | 文献講読と議論 |
13 | 文献講読と議論 |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
発表のための十分な準備と議論への積極的参加・発言が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席・参加状況、およびレポート等を総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜紹介する。 |