日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HA711/HA711HA711 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木5/Thu.5 Thu.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM4003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Student will set a theme for individual research based on Human Behavior in Tourism and psychology, learn how to systematically collect, organize and analyze related data.
A graduation thesis is required for this seminar as .“the totality of student life”. Making full use of the knowledge and research methods learned in seminars and lectures up to Year 3, students will tackle individual research, establishing research themes in line with awareness of each issue. In addition to requiring regular presentations in class, students collect and analyze survey data obtained individually outside class hours. Individualized guidance will be provided as necessary.
1 | 研究テーマの設定 |
2 | 研究テーマの設定 |
3 | 研究テーマの設定 |
4 | 先行研究の整理 |
5 | 先行研究の整理 |
6 | 先行研究の整理 |
7 | 調査計画の設定 |
8 | 調査計画の設定 |
9 | 調査計画の設定 |
10 | 予備調査の実施 |
11 | 予備調査の実施 |
12 | 予備調査の実施 |
13 | 調査計画の再検討 |
14 | 調査計画の再検討 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
指導内容を参考に,各自のテーマに沿って参考文献を研究し,調査計画をたてた上で現地調査を行い,データの分析を進めることで次の発表に向けて準備を進めること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席状況・授業への取り組み(60%) 発表内容(40%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
とくに使用しない。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
研究テーマに応じて個別に紹介する。 |
観光行動・心理を中心とする研究領域の研究テーマを自ら設定し,それに関連する文献研究を進めるとともに,調査データを組織的・計画的に収集し,分析するための一連の知的生産のための手法を習得する。
Student will set a theme for individual research based on Human Behavior in Tourism and psychology, learn how to systematically collect, organize and analyze related data.
3年次までに演習や講義を通じて学んだ知識や調査方法を駆使し,個々人の問題意識に沿った研究テーマを設定して卒業論文の準備のための個人研究に取り組む。授業内で定期的に発表を義務づけるほか,必要に応じて個別指導を行う。
A graduation thesis is required for this seminar as .“the totality of student life”. Making full use of the knowledge and research methods learned in seminars and lectures up to Year 3, students will tackle individual research, establishing research themes in line with awareness of each issue. In addition to requiring regular presentations in class, students collect and analyze survey data obtained individually outside class hours. Individualized guidance will be provided as necessary.
1 | 研究テーマの設定 |
2 | 研究テーマの設定 |
3 | 研究テーマの設定 |
4 | 先行研究の整理 |
5 | 先行研究の整理 |
6 | 先行研究の整理 |
7 | 調査計画の設定 |
8 | 調査計画の設定 |
9 | 調査計画の設定 |
10 | 予備調査の実施 |
11 | 予備調査の実施 |
12 | 予備調査の実施 |
13 | 調査計画の再検討 |
14 | 調査計画の再検討 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
指導内容を参考に,各自のテーマに沿って参考文献を研究し,調査計画をたてた上で現地調査を行い,データの分析を進めることで次の発表に向けて準備を進めること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席状況・授業への取り組み(60%) 発表内容(40%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
とくに使用しない。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
研究テーマに応じて個別に紹介する。 |