日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HA721/HA721HA721 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
環境問題と観光活動について経済学の視点から研究する |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木5/Thu.5 Thu.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM4003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Students will learn how to establish a research question and statistical analysis methods for their graduation thesis. In addition, students will practice their research presentations to improve their presentation skills.
Students will examine the research methods they have learned so far, focusing on a topic of their interest. In order to edit the final result as a graduation thesis, students will develop the basic knowledge, application skills, and thesis-writing ability required. At the mid-term report meeting, identify areas for improvement and refine the research.
1 | ガイダンス:進め方の検討 |
2 | 中間報告会1 |
3 | 中間報告会2 |
4 | 中間報告会3 |
5 | 中間報告会4 |
6 | 中間報告会5 |
7 | 進捗報告とディスカッション1 |
8 | 進捗報告とディスカッション2 |
9 | 進捗報告とディスカッション3 |
10 | 進捗報告とディスカッション4 |
11 | 進捗報告とディスカッション5 |
12 | 進捗報告とディスカッション6 |
13 | 最終報告会 |
14 | 総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各自、どのようなリサーチクエスチョンを設定し、経済的な分析へとつなげるのか十分な時間をかけた予習、および復習が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席・参加状況、およびレポート等を総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜紹介する。 |
研究課題を設定し、その解決策に至るまで適切にアプローチする能力を必要とする。特に、探求心、知的好奇心に加え、分析力や応用力を駆使した高い自己解決力が必要である。
卒業論文執筆に必要とされる、リサーチクエスチョンの設定や調査、統計分析の方法等について学ぶ。さらに、研究発表の練習も行ない、プレゼンテーション能力を高める。
Students will learn how to establish a research question and statistical analysis methods for their graduation thesis. In addition, students will practice their research presentations to improve their presentation skills.
これまで学んできた研究の方法について、興味関心のあるテーマに即し検討を進める。最終成果を卒業論文としてまとめるために、必要とされる基礎知識、応用力、論文執筆能力などを養う。中間報告会において指摘された事項を改善し、研究をブラッシュアップさせる。
Students will examine the research methods they have learned so far, focusing on a topic of their interest. In order to edit the final result as a graduation thesis, students will develop the basic knowledge, application skills, and thesis-writing ability required. At the mid-term report meeting, identify areas for improvement and refine the research.
1 | ガイダンス:進め方の検討 |
2 | 中間報告会1 |
3 | 中間報告会2 |
4 | 中間報告会3 |
5 | 中間報告会4 |
6 | 中間報告会5 |
7 | 進捗報告とディスカッション1 |
8 | 進捗報告とディスカッション2 |
9 | 進捗報告とディスカッション3 |
10 | 進捗報告とディスカッション4 |
11 | 進捗報告とディスカッション5 |
12 | 進捗報告とディスカッション6 |
13 | 最終報告会 |
14 | 総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各自、どのようなリサーチクエスチョンを設定し、経済的な分析へとつなげるのか十分な時間をかけた予習、および復習が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席・参加状況、およびレポート等を総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜紹介する。 |
研究課題を設定し、その解決策に至るまで適切にアプローチする能力を必要とする。特に、探求心、知的好奇心に加え、分析力や応用力を駆使した高い自己解決力が必要である。