English
開講年度/ Academic Year |
2024 |
科目設置学部/ College |
観光学部/College of Tourism |
科目コード等/ Course Code |
HA727/HA727 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・Subtitle |
|
授業形態/ Class Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class Style |
演習・ゼミ/Seminar |
校地/ Campus |
新座/Niiza |
学期/ Semester |
春学期/Spring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・Room |
木5/Thu.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ Credits |
2 |
科目ナンバリング/ Course Number |
TRM4003 |
使用言語/ Language |
その他/Others |
履修登録方法/ Class Registration Method |
その他登録/"Other" Registration |
配当年次/ Assigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ Notes |
これまで獲得した知識や経験を活かし、その集大成として、観光や移動に関連する卒業論文の執筆に取り組む。
We will use the knowledge and experience he has acquired to write his graduation thesis related to tourism and mobility.
教員や学生同士のディスカッションを通じて自身の問題関心を明確化し、卒業論文のテーマを定める。関連する先行研究の整理を踏まえ、調査計画を作成・実行する。
自らの問題関心の把握、テーマに関連する情報や資料の探索・整理、調査計画の作成、調査の実施、データの整理・検討、論理的な議論の検討、論文執筆など一連の論文執筆作業に取り組むことで、ひとつのプロジェクトを自ら計画・運営するために必要な学術的・社会的スキルを身につける。
(1) Clarify one's own issues and interests through discussions among faculty members and students, and define a theme for the graduation thesis. Create and implement a research plan based on the organization of relevant previous research.
(2) By engaging in a series of dissertation writing tasks, such as identifying one's own problem interests, searching for and organizing information and materials related to the theme, creating a research plan, conducting research, organizing and examining data, examining logical arguments, and writing a dissertation, students will acquire the academic and social skills necessary to plan and manage a project by themselves.
1 | ガイダンス |
2 | 研究計画の作成 |
3 | 研究テーマの検討 |
4 | 研究テーマの検討 |
5 | 研究テーマの検討 |
6 | 関連する文献や情報・資料の整理 |
7 | 関連する文献や情報・資料の整理 |
8 | 関連する文献や情報・資料の整理 |
9 | 関連する文献や情報・資料の整理 |
10 | 関連する文献や情報・資料の整理 |
11 | 関連する文献や情報・資料の整理 |
12 | 調査計画の作成・検討 |
13 | 調査計画の作成・検討 |
14 | 調査計画の作成・検討 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
発表の準備をして参加すること。発表後は授業内での指導・コメントを踏まえ、主体的に研究を進めること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への参加度(研究活動への取り組み、提出物)(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None